Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

koffie-nespresso-pixabay

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso.

Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled aluminium, en is er flink wat onderzoek en ontwikkeling aan vooraf gegaan. Door de samenstelling van de metaallegering die in de cups wordt gebruikt, is 80% volgens Nestlé op dit moment het hoogst haalbare. Het bedrijf zegt naar oplossingen te blijven zoeken om dat percentage te verhogen. Eind 2021 moet het volledige Original- en Vertuo-assortiment in de nieuwe capsules worden verpakt.

Nestlé investeert enorme bedragen in onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe manieren om verpakkingen te recyclen. Naar eigen zeggen wordt nu wereldwijd 30% van de Nespresso-verpakkingen gerecycled.

Lees ook
Douwe Egberts gaat terug naar de beurs

Douwe Egberts gaat terug naar de beurs

JDE Peet’s, het moederbedrijf achter Douwe Egberts, gaat naar de Amsterdamse beurs. Dat heeft het bedrijf bevestigt naar aanleiding van een artikel in de Financial Times. JDE Peet’s zal voor 700 miljoen euro aan nieuwe aandelen uitgeven. Een datum is niet genoemd, maar binnen enkele weken zal het Amerikaanse JDE Peet’s naar de beurs...

Watermerktechnologie kan voor nieuwe stroom rPET zorgen

Watermerktechnologie kan voor nieuwe stroom rPET zorgen

Het Nederlandse bedrijf FiliGrade doet internationaal stof opwaaien met een technologie die het mogelijk maakt om in een afvalstroom food-grade plastic te scheiden van andere materialen. Door watermerken in het materiaal aan te brengen, kan het op de lopende band gemakkelijk herkend en gescheiden worden. “Het is te eenvoudig om waar te zijn.” De...

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...