Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

koffie-nespresso-pixabay

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso.

Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled aluminium, en is er flink wat onderzoek en ontwikkeling aan vooraf gegaan. Door de samenstelling van de metaallegering die in de cups wordt gebruikt, is 80% volgens Nestlé op dit moment het hoogst haalbare. Het bedrijf zegt naar oplossingen te blijven zoeken om dat percentage te verhogen. Eind 2021 moet het volledige Original- en Vertuo-assortiment in de nieuwe capsules worden verpakt.

Nestlé investeert enorme bedragen in onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe manieren om verpakkingen te recyclen. Naar eigen zeggen wordt nu wereldwijd 30% van de Nespresso-verpakkingen gerecycled.

Lees ook
Nestlé verkoopt Amerikaanse ijstak voor vriendenprijsje

Nestlé verkoopt Amerikaanse ijstak voor vriendenprijsje

Foodmultinational Nestlé verkooptzijn ijsactiviteiten in de Verenigde Staten aan Froneri, een bestaande joint-venture van Nestlé en investeringspartij PAI Partners. Daarmee neemt Froneri merken als Häagen-Dazs over en wordt het op Unilever na de grootste ijsproducent ter wereld. Nestlé ontvangt zo’n $4 miljard voor de...

Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé zet vanaf begin 2020 het Nutri-Score label op hun producten in vijf Europese landen. In totaal zullen 5000 producten het onafhankelijke voedselkeuzelogo gaan voeren, waaraan te zien is hoe gezond een product is. In Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zal Nestlé vanaf volgend jaar de Nutri-Score op hun producten...

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.