Nestlé doet Amerikaanse suikerwaar de deur uit
Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé verkoopt voor $2,8 miljard zijn Amerikaanse zoetwarendivisie aan het Italiaanse Ferrero, bekend van Nutella en Kinder. Buiten de VS blijft Nestlé wel chocola verkopen. "De verkoop is de eerste grote desinvestering van Nestlé sinds topman Mark Schneider vorig jaar het roer overnam. Het Zwitserse concern wil zich voortaan toeleggen op gezondere en sneller groeiende productgroepen als koffie, mineraalwater en diervoeding", schrijft het FD.
Nestlé is in de Amerikaanse chocolademarkt de 4e speler, na Hershey, Mars en Lindt. Die markt staat onder druk doordat consumenten de voorkeur geven aan producten met minder toegevoegde suikers. Ook de concurrentie meldt teruglopende verkoopcijfers. Ferrero klimt met de derde aankoop binnen een jaar naar de derde positie op de Amerikaanse markt.
Bron: Foodlog
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer
Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.
Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt
Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.
Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit
Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.