Nestlé doet Amerikaanse suikerwaar de deur uit

Nestle_Candybar

Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé verkoopt voor $2,8 miljard zijn Amerikaanse zoetwarendivisie aan het Italiaanse Ferrero, bekend van Nutella en Kinder. Buiten de VS blijft Nestlé wel chocola verkopen. "De verkoop is de eerste grote desinvestering van Nestlé sinds topman Mark Schneider vorig jaar het roer overnam. Het Zwitserse concern wil zich voortaan toeleggen op gezondere en sneller groeiende productgroepen als koffie, mineraalwater en diervoeding", schrijft het FD.

Nestlé is in de Amerikaanse chocolademarkt de 4e speler, na Hershey, Mars en Lindt. Die markt staat onder druk doordat consumenten de voorkeur geven aan producten met minder toegevoegde suikers. Ook de concurrentie meldt teruglopende verkoopcijfers. Ferrero klimt met de derde aankoop binnen een jaar naar de derde positie op de Amerikaanse markt.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert. Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor...

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

De in suiker verlaagde chocoladereep Milkybar Wowsomes van Nestlé is van de markt gehaald na tegenvallende verkoopcijfers. De Milkybar Wowsomes was het eerste product waarin Nestlé zijn nieuwe ‘holle’ suiker toepaste. Het voedingsconcern maakte de holle suiker door water, suiker en melk met kracht in warme...