Nestlé en Corbion starten samenwerking voor eiwit uit algen

algen-nestle-corbion-eiwit

Nestlé gaat samenwerken met Corbion voor de ontwikkeling van ingrediënten uit microalgen. De bedrijven willen die ingrediënten gebruiken in de productie van duurzame, plantaardige voedingsmiddelen.

De voedingsmiddelenindustrie is naarstig op zoek naar nieuwe plantaardige eiwitbronnen, en de microalgen zullen Nestlé dan ook met name aanspreken al eiwitbron. Maar de eencellige organismen kunnen ook een bron zijn van andere voedingsstoffen als lipiden. Het grote voordeel is dat bij het productieproces van deze grondstoffen weinig water, land en uitstoot gemoeid is, in tegenstelling tot de teelt van soja en erwten. Nestlé heeft een breed portfolio van plantaardige vlees- en zuivelvervangers, en de ingrediënten uit microalgen wil het bedrijf naar eigen zeggen gebruiken om te innoveren in verschillende productcategorieën.

Met de samenwerking wordt Corbions kennis op het gebied van microalgen en fermentatie gecombineerd met Nestlé’s ervaring in de productie van plantaardige voedingsmiddelen. Doel is om de functionaliteit, smaak en voedzaamheid te verbeteren voor gebruik in verschillende producten.

Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

De kortste route naar voedselveiligheid

Het op de markt brengen van nieuwe vlees- en pluimveeproducten kost tijd en volgens veel verwerkers wordt er te veel aan validatietesten besteed.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.