Nestlé introduceert KitKat Ruby in Europa

EVMI_KitKat Ruby

Na een succesvolle introductie in Japan en Korea brengt Nestlé KitKat Ruby naar Europa. KitKat Ruby bestaat uit de bekende vier krokante wafels omhuld met chocola. Nestlé gebruikte als eerste bedrijf de nieuwe roze chocoladesoort voor de candybar. Barry Callebaut introduceerde deze vierde chocoladevariant september 2017.

KitKat Ruby is gemaakt van de Ruby cacaoboon. Deze cacao smaakt naar bessen zonder dat er kleur en smaakstoffen aan toe zijn gevoegd. Na melk, wit en puur is dit de vierde chocolade soort. Nestlé had vier maanden nodig om de candybar te ontwikkelen. Begin 2018 bracht Nestlé de nieuwe KitKat op de markt in Japan en Korea onder de naam KitKat Chocolatory Sublime Ruby. De chocola werd alleen verkocht in de KitKat Chocolatory boutiques.

Nestlé lanceert KitKat Ruby eerst in het Verenigd Koninkrijk. Vanaf 16 april is de raap verkrijgbaar bij Tesco. Later volgen andere Europese landen en Amerika. KitKat Ruby wordt in Hamburg geproduceerd. Er worden uitsluitend UTZ-gecertificeerde cacaobonen gebruikt.

Lees ook
Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely gaan samenwerken

Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely gaan samenwerken

Ben & Jerry’s gaat samenwerken met Tony’s Chocolonely bij het inkopen van cacao. De ijsfabrikant wil dat de chocolade die in de producten verwerkt wordt volledig is geproduceerd zonder kinderarbeid en moderne slavernij.

Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

De Finse zoetwarenproducent Fazer werkt aan een onderzoek naar de mogelijkheden van cellulaire landbouw voor een duurzame productie van cacao. De producent vindt het belangrijk om alternatieven voor traditionele cacaoteelt te onderzoeken vanwege duurzaamheid, klimaatverandering en het welzijn van boeren en werknemers in de cacaoproductie.

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

De verkopen van producten met het Fairtrade keurmerk in Nederland stegen vorig jaar met 11%. Dat blijkt uit het jaarverslag van Fairtrade Nederland. De grootste stijgers in verkocht volume waren chocolade, koude dranken, koffie en thee.