Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestle logo

Beeld: Nestlé

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Tussendoortje

Volgens eigen onderzoek zijn de meeste consumenten van proteïnerepen op zoek naar plantaardige eiwitbronnen zonder toevoegingen. Plantaardig eiwit geniet volgens Nestlé de voorkeur om een actieve levensstijl te ondersteunen. De nieuwe repen bevatten tien gram eiwit afkomstig van erwten en noten en zijn bedoeld als tussendoortje. Verder zijn de repen vrij van kunstmatige kleurstoffen, conserveringsmiddelen, gluten en dierlijke producten. De repen zijn verkrijgbaar in de smaken amandel, pinda & extra pure chocolade en cashew, blauwe bes en pure chocolade. Louise Barrett, Head of Nestlé Confectionery Product Technology Center in York: “Erwteneiwit heeft onze aandacht omdat het een hoog eiwitgehalte heeft én een plantaardig eiwit is. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe YES! repen, hebben we gekozen voor erwten- en noteneiwit om echt op te vallen tussen de vele andere repen op de markt.”

Verpakkingen

De verpakkingen gemaakt van 87% papiervezels. Nestlé zegt hierbij tegen de uitdaging aan te lopen dat de wikkels in Nederland, in tegenstelling tot veel andere landen, niet bij het oud papier mogen. Het bedrijf is met verschillende partijen in gesprek om te kijken wat voor recycling mogelijkheden deze papieren verpakking biedt in Nederland.

Bron: Nestlé

 

Lees ook
Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert. Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor...

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

De in suiker verlaagde chocoladereep Milkybar Wowsomes van Nestlé is van de markt gehaald na tegenvallende verkoopcijfers. De Milkybar Wowsomes was het eerste product waarin Nestlé zijn nieuwe ‘holle’ suiker toepaste. Het voedingsconcern maakte de holle suiker door water, suiker en melk met kracht in warme...