Nestlé Nederland krijgt nieuwe CEO
Nestlé Nederland-CEO Marc-Aurel Boersch gaat per 1 januari 2019 terug naar zijn thuisland, om CEO van de Duitse tak van het concern te worden. In Nederland wordt Boersch opgevolgd door de Zwitser Fabrice Favero.
Boersch werkt al sinds 2003 voor het concern en werd verantwoordelijk voor de Nederlandse markt in 2013. “De Nederlandse directheid en nuchterheid vielen me als degelijke Duitser in het begin niet makkelijk,” merkt hij op. “Inmiddels ben ik ervan gaan houden.”
Toch heeft Boersch de kans gegrepen om terug te keren naar Duitse bodem. Zijn opvolger Fabrice Favero is op dit moment CEO van Nestlé Oostenrijk en wordt vanaf 1 januari de baas van de Nederlandse tak.
Thema's
Meer over
Lees ook
Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt
Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.
Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit
Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.
Interview: Nestlé in coronatijd
De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland. Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...