Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

kat-pixabay

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert.

Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor katten. De boosdoener is een eiwit dat in het speeksel van de kat zit, en die de huiskat bij het eindeloze poetsen over zijn huid en haar verspreid. Die haren en huidschilfers laat het dier vervolgens overal achter, waardoor diens huiselijke habitat in een ware nachtmerrie verandert voor allergische personen.

Het kattenvoer van Nestlé vermindert de hoeveelheid allergenen in het kattenspeeksel door de betreffende eiwitten onschadelijk te maken. Het belangrijkste ingrediënt is een eiwit dat uit eieren komt. Dat eiwit gaat een verbinding aan met het allergeen in het speeksel van de kat en maakt het daardoor onschadelijk voor mensen.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Veel retail, ambachtelijke en horecabedrijven informeren klanten niet goed over de allergenen in voedsel. Dat concludeert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit op basis van de inspecties van ruim 5.000 bedrijven in 2021.

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.