Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

kat-pixabay

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert.

Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor katten. De boosdoener is een eiwit dat in het speeksel van de kat zit, en die de huiskat bij het eindeloze poetsen over zijn huid en haar verspreid. Die haren en huidschilfers laat het dier vervolgens overal achter, waardoor diens huiselijke habitat in een ware nachtmerrie verandert voor allergische personen.

Het kattenvoer van Nestlé vermindert de hoeveelheid allergenen in het kattenspeeksel door de betreffende eiwitten onschadelijk te maken. Het belangrijkste ingrediënt is een eiwit dat uit eieren komt. Dat eiwit gaat een verbinding aan met het allergeen in het speeksel van de kat en maakt het daardoor onschadelijk voor mensen.

Lees ook
Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso. Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled...

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...