Nestlé opent onderzoeksinstituut voor verpakkingen

nestle-hq

Nestlé opent een nieuw onderzoeksinstituut in Lausanne, Zwitserland om duurzame verpakkingen te ontwikkelen. Hiermee wil het bedrijf een eerste stap zetten richting het doel om in 2025 100% van zijn verpakkingen recyclebaar of herbruikbaar te maken.

In het Nestlé Institute of Packaging Sciences zullen 50 mensen komen te werken. Het laboratorium wordt uitgerust met geavanceerde faciliteiten om zo snel mogelijk fysieke prototypes te kunnen fabriceren.

Onderzoek

Het instituut zal de veiligheid en functionaliteit van verschillende duurzame verpakkingsmaterialen evalueren. Tot de onderzoeksgebieden behoren recyclebare, biologisch afbreekbare of composteerbare polymeren, functioneel papier, alsmede nieuwe verpakkingsconcepten en technologieën om de recyclebaarheid van plastic verpakkingen te vergroten. De nieuwe oplossingen zullen in verschillende productcategorieën worden getest voordat ze internationaal worden uitgerold.

Lees ook
Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Nestlé heeft aangekondigd dat de YES! fruit- en notenrepen voortaan verpakt zullen worden in recyclebare papieren wikkels. Dankzij een nieuwe techniek is Nestlé erin geslaagd hun snelle flow wrap-productielijnen zo aan te passen dat ze met papieren wikkels kunnen werken. De nieuwe wikkel is gemaakt van papier met een coating die met het...

Nestlé kiest voor Nutri-Score

Nestlé kiest voor Nutri-Score

Voedingsmiddelenconcern Nestlé zet nog dit jaar het voedselkeuzelogo Nutri-Score op alle voedselproducten die het in Europa op de markt brengt. Dat meldt de multinational vandaag in een persbericht. De uitrol van het in opdracht van de Franse regering ontwikkelde voedselkeuzelogo Nutri-Score zal beginnen in landen die de Nutri-Score...

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue.