Nestlé pleit voor voedingsbeleid EU

Nestlé wil dat er een Europees voedingsbeleid komt. De onderneming ondersteunt daarmee de inzet van het Nederlandse EU-voorzitterschap om een EU-breed voedingsbeleid te ontwikkelen en de industrie te motiveren te investeren in gezondere producten.

De oproep werd maandag 21 juni gedaan door Luis Cantarell (zie foto), Executive Vice President voor Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika. "Vandaag hebben we 28 verschillende nationale oplossingen voor hetzelfde probleem. Dit vervangen door één krachtig, lange termijn EU-beleidskader zal een gelijk speelveld creëren en concurrentie aanmoedigen, om innovatie in voeding te stimuleren." Cantarell sprak op een evenement in Brussel ter gelegenheid van de 150ste verjaardag van Nestlé.

Cantarell benadrukte dat de industrie nú moet handelen, en niet moet wachten op wetswijzigingen. "Wanneer meer dan 30 procent van de EU-bevolking zwaarlijvig is, hebben we een probleem en moeten we meer doen".

Nestlé stelt in de afgelopen twee jaar 8.600 ton suiker uit zijn voeding- en drankenportfolio te hebben verwijderd, evenals 260 ton natrium en 440 ton verzadigd vet. Het bedrijf zal in de komende maanden nieuwe doelstellingen aankondigen op het gebied van voeding en gezondheid.

Personalised nutrition

Naast het werken aan herformulering van het bestaande voeding- en drankenportfolio, doet Nestlé onderzoek naar hoe genetische en andere individuele factoren bepalen hoe voeding het beste werkt voor individuele personen. "De volgende generatie voeding is op wetenschap gebaseerd en persoonlijk, en kan een belangrijke rol spelen in het beheer en preventie van ziekten", aldus Cantarell.

Lees ook:

Nestlé investeert miljoenen in Nunspeet (12 mei 2016)

Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.