Nestlé schakelt hulp in van ‘Raad van Kinderen’

Nestlé Raad van Kinderen, via persbericht

Nestlé heeft de hulp ingeschakeld van een ‘Raad van Kinderen’. Deze Raad geeft Nestlé advies over wat het kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. Recent kwam de Raad met adviezen, liet het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen vrijdag weten via een persbericht.

“Wat kan Nestlé doen om kinderen gezonde voedingskeuzes te laten maken?” vroeg het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen mei aan de Raad van Kinderen. Met behulp van een aantal Nestlé collega’s, een leerkracht en een adviseur van de Missing Chapter Foundation formuleerden zij een advies met mogelijke oplossingen en denkrichtingen.

Nestlé voert een anti-kindermarketingbeleid, maar wil kinderen in Nederland toch kunnen voorzien van de juiste kennis om hen te helpen gezonde keuzes te maken. “Daarom hebben we deze vraag aan de Raad van Kinderen voorgelegd,” aldus Judy Schnitger – Zwinkels. “Kinderen, en zeker kinderen in deze tijd, zien vaak meer kansen en mogelijkheden. Met hen in gesprek gaan en luisteren naar hun ideeën, maakt organisaties als Nestlé toekomstbestendiger.” Nestlé’s Raad van Kinderen bestaat uit 16 kinderen uit groep 8.

Bewust kunnen kiezen

Inmiddels heeft de Raad zijn adviezen aan Nestlé gepresenteerd. De kinderen gaven Nestlé als suggestie dat het duidelijker kan aangeven hoe (on)gezond een product is, zodat consumenten met die informatie een bewuste en gezonde keuze kan maken. “Voor kinderen is het belangrijk om de informatie op een verpakking simpel te houden en dat mag best op een leuke manier,” schrijft Nestlé. “Bijvoorbeeld door op de verpakking aan te geven hoelang je moet fietsen of lopen om het aantal calorieën te verbranden.”

Nestlé gaat de adviezen van de Raad van Kinderen komende tijd verder uitwerken en uitvoeren waar dit binnen de bedrijfsvoering past. Daarnaast gaat het bedrijf een structurele samenwerking aan met de Raad van Kinderen en mogen zij blijven meedenken over strategische en maatschappelijke vraagstukken van Nestlé. Deze Raad moet bijdragen aan het Nestlé for Healthier Kids programma.

Lees ook
Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso. Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled...