Nestlé schakelt hulp in van ‘Raad van Kinderen’

Nestlé Raad van Kinderen, via persbericht

Nestlé heeft de hulp ingeschakeld van een ‘Raad van Kinderen’. Deze Raad geeft Nestlé advies over wat het kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. Recent kwam de Raad met adviezen, liet het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen vrijdag weten via een persbericht.

“Wat kan Nestlé doen om kinderen gezonde voedingskeuzes te laten maken?” vroeg het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen mei aan de Raad van Kinderen. Met behulp van een aantal Nestlé collega’s, een leerkracht en een adviseur van de Missing Chapter Foundation formuleerden zij een advies met mogelijke oplossingen en denkrichtingen.

Nestlé voert een anti-kindermarketingbeleid, maar wil kinderen in Nederland toch kunnen voorzien van de juiste kennis om hen te helpen gezonde keuzes te maken. “Daarom hebben we deze vraag aan de Raad van Kinderen voorgelegd,” aldus Judy Schnitger – Zwinkels. “Kinderen, en zeker kinderen in deze tijd, zien vaak meer kansen en mogelijkheden. Met hen in gesprek gaan en luisteren naar hun ideeën, maakt organisaties als Nestlé toekomstbestendiger.” Nestlé’s Raad van Kinderen bestaat uit 16 kinderen uit groep 8.

Bewust kunnen kiezen

Inmiddels heeft de Raad zijn adviezen aan Nestlé gepresenteerd. De kinderen gaven Nestlé als suggestie dat het duidelijker kan aangeven hoe (on)gezond een product is, zodat consumenten met die informatie een bewuste en gezonde keuze kan maken. “Voor kinderen is het belangrijk om de informatie op een verpakking simpel te houden en dat mag best op een leuke manier,” schrijft Nestlé. “Bijvoorbeeld door op de verpakking aan te geven hoelang je moet fietsen of lopen om het aantal calorieën te verbranden.”

Nestlé gaat de adviezen van de Raad van Kinderen komende tijd verder uitwerken en uitvoeren waar dit binnen de bedrijfsvoering past. Daarnaast gaat het bedrijf een structurele samenwerking aan met de Raad van Kinderen en mogen zij blijven meedenken over strategische en maatschappelijke vraagstukken van Nestlé. Deze Raad moet bijdragen aan het Nestlé for Healthier Kids programma.

Lees ook
Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...