Nestlé stelt nieuwe klimaatdoelen voor 2050

nestle-gebouw

Nestlé heeft plannen bekend gemaakt waarmee de foodmultinational in 2050 klimaatneutraal wil zijn. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf naar eigen zeggen het beleid aangepast naar de ambitie van het Parijsakkoord om de opwarming van de aarde onder de twee graden te houden. Nu committeert Nestlé zich aan de ambitie om de opwarming tot anderhalve graad te beperken

Zo wil het bedrijf onder meer dat fabrieken in 2050 volledig draaien op duurzame energie. Ook zal Nestlé zich naar eigen zeggen meer richten op producten met een gunstigere klimaatimpact, zoals plantaardig voedsel, en zal de multinational producten herformuleren als milieuvriendelijkere ingrediënten gebruikt kunnen worden. Daarnaast stimuleert Nestlé ook boeren en leveranciers om de CO2-uitstoot te beperken.

Business Ambition for 1.5°C

Nestlé heeft de intentie uitgesproken om voor de aankomende klimaattop van de VN de ‘Business Ambition for 1.5°C’ te tekenen. Samen met de tientallen andere multinationals die hier hun handtekening onder zetten belooft Nestlé zijn beleid in lijn te brengen met de ambitie om de opwarming tot anderhalve graad te beperken.

Onderzoeksinstituut verpakken

Gisteren opende Nestlé ook officieel diens nieuwe instituut voor verpakkingsonderzoek in Zwitserland. Daar gaan wetenschappers aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe verpakkingstechnologieën die de multinational moeten helpen met het bereiken van een ander gesteld doel: in 2025 moeten alle verpakkingen recyclebaar of herbruikbaar zijn. Het instituut zal zich onder meer richten op herbruikbare verpakkingen, gerecycled materiaal, papier met functionele barrières en biobased en composteerbare materialen.

Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.

Foodsector verduurzaamt te langzaam, ondanks ambitie

Foodsector verduurzaamt te langzaam, ondanks ambitie

Uit onderzoek van consultancybureau P2 blijkt dat de foodsector sneller moet verduurzamen om de ambities uit het Klimaatakkoord voor een lagere CO2-productie waar te kunnen maken. Bedrijven willen wel, maar laten zich afremmen door investeringskosten en korte termijnvisie.