Nestlé stelt nieuwe klimaatdoelen voor 2050

nestle-gebouw

Nestlé heeft plannen bekend gemaakt waarmee de foodmultinational in 2050 klimaatneutraal wil zijn. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf naar eigen zeggen het beleid aangepast naar de ambitie van het Parijsakkoord om de opwarming van de aarde onder de twee graden te houden. Nu committeert Nestlé zich aan de ambitie om de opwarming tot anderhalve graad te beperken

Zo wil het bedrijf onder meer dat fabrieken in 2050 volledig draaien op duurzame energie. Ook zal Nestlé zich naar eigen zeggen meer richten op producten met een gunstigere klimaatimpact, zoals plantaardig voedsel, en zal de multinational producten herformuleren als milieuvriendelijkere ingrediënten gebruikt kunnen worden. Daarnaast stimuleert Nestlé ook boeren en leveranciers om de CO2-uitstoot te beperken.

Business Ambition for 1.5°C

Nestlé heeft de intentie uitgesproken om voor de aankomende klimaattop van de VN de ‘Business Ambition for 1.5°C’ te tekenen. Samen met de tientallen andere multinationals die hier hun handtekening onder zetten belooft Nestlé zijn beleid in lijn te brengen met de ambitie om de opwarming tot anderhalve graad te beperken.

Onderzoeksinstituut verpakken

Gisteren opende Nestlé ook officieel diens nieuwe instituut voor verpakkingsonderzoek in Zwitserland. Daar gaan wetenschappers aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe verpakkingstechnologieën die de multinational moeten helpen met het bereiken van een ander gesteld doel: in 2025 moeten alle verpakkingen recyclebaar of herbruikbaar zijn. Het instituut zal zich onder meer richten op herbruikbare verpakkingen, gerecycled materiaal, papier met functionele barrières en biobased en composteerbare materialen.

Lees ook
Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

HAK over duurzaamheid: ‘we willen het publieke debat aanzwengelen’

HAK over duurzaamheid: ‘we willen het publieke debat aanzwengelen’

Onlangs publiceerde groenteproducent HAK een Maatschappelijk Impact Rapport met behaalde resultaten en nieuwe duurzaamheidsdoelen. Daarmee wil het bedrijf zich profileren als groene onderneming en een maatschappelijk debat aanzwengelen. We spreken directeur Timo Hoogeboom over de ambities van HAK. HAK is misschien een van de weinige voedingsmiddelenbedrijven...