Nestlé stoot 2 merken babyvoeding af

Nestlé Duitsland verkoopt de merken zuigelingenvoeding Alete en Milasan de productielocatie in Weiding aan een consortium. De merken zijn op de markt in Duitsland en Oostenrijk.

De aandelen gaan per 1 januari 2015 over in  andere handen. De kopers zijn participatiemaatschappij BWK en investeerder Horst Jostock. Laatstgenoemde zal de dagelijkse leiding op zich nemen.

Nestlé stelt bewust in zee te zijn gegaan met het consortium om de toekomst van beide merken en de belangen van de werknemers in de vestiging in Weiding zeker te stellen. De nieuwe eigenaren hebben aangegeven investeringen te doen om nieuwe segmenten en markten te ontsluiten. "Nestlé zal met gegarandeerde exportvolumes, co-packing, IT-ondersteuning en gezamenlijke inzet van de buitendienst van Nestlé de overgang begeleiden", zegt Jostock in een toelichting.

Nestlé verkoopt Alete en Milasan omdat het wil zich focussen op het merk Beba.

Lees ook:

Heiko Schipper verantwoordelijk voor Nestlé Nutrition (29 september 2014)

Meer over
Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.