Nestlé stoot 2 merken babyvoeding af

alete - milasan

Nestlé Duitsland verkoopt de merken zuigelingenvoeding Alete en Milasan de productielocatie in Weiding aan een consortium. De merken zijn op de markt in Duitsland en Oostenrijk.

De aandelen gaan per 1 januari 2015 over in  andere handen. De kopers zijn participatiemaatschappij BWK en investeerder Horst Jostock. Laatstgenoemde zal de dagelijkse leiding op zich nemen.

Nestlé stelt bewust in zee te zijn gegaan met het consortium om de toekomst van beide merken en de belangen van de werknemers in de vestiging in Weiding zeker te stellen. De nieuwe eigenaren hebben aangegeven investeringen te doen om nieuwe segmenten en markten te ontsluiten. "Nestlé zal met gegarandeerde exportvolumes, co-packing, IT-ondersteuning en gezamenlijke inzet van de buitendienst van Nestlé de overgang begeleiden", zegt Jostock in een toelichting.

Nestlé verkoopt Alete en Milasan omdat het wil zich focussen op het merk Beba.

Lees ook:

Heiko Schipper verantwoordelijk voor Nestlé Nutrition (29 september 2014)

Meer over
Lees ook
Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.