Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

nestle-gebouw

Nestlé zet vanaf begin 2020 het Nutri-Score label op hun producten in vijf Europese landen. In totaal zullen 5000 producten het onafhankelijke voedselkeuzelogo gaan voeren, waaraan te zien is hoe gezond een product is.

In Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zal Nestlé vanaf volgend jaar de Nutri-Score op hun producten zetten, waaronder merken als garden Gourmet, Nesquick, Nescafé, Maggi en Kitkat. Het bedrijf uitte afgelopen juni al hun steun voor het van oorsprong Franse systeem. ‘Onze ambitie is om in elke productcategorie een van de gezondste opties te kunnen bieden,’ zegt Marco Settembri, hoofd Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Nutri-score in Nederland

Nutri-Score kent op basis van een algoritme een kleur- en lettercode toe. Hierbij worden zowel slechte eigenschappen (zoals suiker, zout, verzadigd vet) als goede eigenschappen (zoals eiwitten, vezels, fruit, groente, noten) meegewogen. In Nederland wordt het systeem onder meer gesteund door de Consumentenbond, Foodwatch, de supermarktbranche (CBL) en HAK. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft inmiddels aangegeven dat Nutri-Score ook hier het officiële voedselkeuzelogo wordt, al is wettelijke invoering nog uitgesteld. In Nederland voert Nestlé het logo vooralsnog niet in.

Lees ook
Simpelweg gezonder: minder vet en vol van smaak

Simpelweg gezonder: minder vet en vol van smaak

Om het gesprek met de consument aan te gaan, sloegen de voedingsautoriteiten wereldwijd de handen in elkaar om uniforme productcommunicatie te ontwikkelen. De gezondere keuze kan immers net zo lekker zijn. Om het verschil met andere tegenhangers in de verf te zetten, ontwikkelde BENEO verschillende recepten met een overeenkomstig nutritioneel scorebord...

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert. Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor...

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

De in suiker verlaagde chocoladereep Milkybar Wowsomes van Nestlé is van de markt gehaald na tegenvallende verkoopcijfers. De Milkybar Wowsomes was het eerste product waarin Nestlé zijn nieuwe ‘holle’ suiker toepaste. Het voedingsconcern maakte de holle suiker door water, suiker en melk met kracht in warme...