Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

nestle-gebouw

Nestlé zet vanaf begin 2020 het Nutri-Score label op hun producten in vijf Europese landen. In totaal zullen 5000 producten het onafhankelijke voedselkeuzelogo gaan voeren, waaraan te zien is hoe gezond een product is.

In Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zal Nestlé vanaf volgend jaar de Nutri-Score op hun producten zetten, waaronder merken als garden Gourmet, Nesquick, Nescafé, Maggi en Kitkat. Het bedrijf uitte afgelopen juni al hun steun voor het van oorsprong Franse systeem. ‘Onze ambitie is om in elke productcategorie een van de gezondste opties te kunnen bieden,’ zegt Marco Settembri, hoofd Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Nutri-score in Nederland

Nutri-Score kent op basis van een algoritme een kleur- en lettercode toe. Hierbij worden zowel slechte eigenschappen (zoals suiker, zout, verzadigd vet) als goede eigenschappen (zoals eiwitten, vezels, fruit, groente, noten) meegewogen. In Nederland wordt het systeem onder meer gesteund door de Consumentenbond, Foodwatch, de supermarktbranche (CBL) en HAK. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft inmiddels aangegeven dat Nutri-Score ook hier het officiële voedselkeuzelogo wordt, al is wettelijke invoering nog uitgesteld. In Nederland voert Nestlé het logo vooralsnog niet in.

Lees ook
Nestlé breidt vegan-assortiment uit met gehakt

Nestlé breidt vegan-assortiment uit met gehakt

Nestle breidt in verschillende Europese landen de Garden Gourmet-productlijn uit met veganistisch gehakt. Ook de vegaburger krijgt een update, zegt de multinational in een persbericht. Het nieuwe Garden Gourmet Incredible Mince ziet er hetzelfde uit als rauw gehakt en is volgens Nestlé net zo veelzijdig. Zo kun je er balletjes van draaien of...

Nestlé schakelt hulp in van ‘Raad van Kinderen’

Nestlé schakelt hulp in van ‘Raad van Kinderen’

Nestlé heeft de hulp ingeschakeld van een ‘Raad van Kinderen’. Deze Raad geeft Nestlé advies over wat het kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. Recent kwam de Raad met adviezen, liet het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen vrijdag weten via een persbericht.

‘Schreef Coca-Cola mee aan eigen publieke berisping door staatssecretaris?’

‘Schreef Coca-Cola mee aan eigen publieke berisping door staatssecretaris?’

Met die vraag stuurde foodwatch vandaag een persbericht de wereld in. De voedselwaakhond ontdekte dat de voedingsindustrie zelf de vinger had gehad in de kritiek van staatssecretaris Paul Blokhuis op Coca-Cola. De frisdrankfabrikant lanceerde in 2018 zijn eigen ENL-logo op de blikjes fris in de Nederlandse supermarkten. Reden voor een nieuwe petitie...