New York Pizza bezorgt als eerste veganistische pizza in Europa

new york vegan

New York Pizza gaat naast het gebruikelijke assortiment nu ook veganistische pizza bezorgen. Deze pizza is volgens New York Pizza een verantwoorde keuze en hiermee wil het bedrijf veganisten tegemoet komen. Vanaf 16 april is de veganistische pizza in iedere vestiging te bestellen. Voor het maken van de pizza zocht New York Pizza de samenwerking met ProVeg, de grootste belangenbehartiger van veganistische voeding in ons land, en De Vegetarische Slager.

De pizza past binnen het huidig assortiment van New York Pizza en heeft toppings zoals tomatensaus, veganistische kaas, rode ui, vegetarische shoarma en veganistische knoflooksaus. De vegetarische kipshoarma ontwikkelde De Vegetarische Slager speciaal voor New York Pizza, om te voldoen aan strenge eisen en bereidingstijden van de pizzaketen.

Nederland telt sinds 2016 ongeveer 700.000 vegetariërs. Daarnaast groeit de omzet van het thuisbezorgen van voeding: geschat wordt 2.5 miljard euro aan omzet. Philippe Vorst, directeur van New York Pizza: “We zijn bijzonder trots op deze introductie die tot stand is gekomen na een intensieve samenwerking met diverse partijen. Veganistische voeding is een groeimarkt en wij willen als grote speler in de branche voor thuisbezorgen altijd vooroplopen.”

Lees ook
Gemiddeld vier scholen binnen 1 kilometer van elke fastfoodlocatie

Gemiddeld vier scholen binnen 1 kilometer van elke fastfoodlocatie

Er zijn gemiddeld vier scholen te vinden binnen 1 kilometer van elke fastfoodlocatie, blijkt uit een onderzoek van RetailSonar naar fastfoodlocaties in Nederland. Ook telt Amsterdam twee keer zoveel fastfoodlocaties per inwoner als Den Haag en telt Nederland ruim 1.900 fastfoodrestaurants in totaal.

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie...

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Momenteel is het de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel. Deze campagne moedigt consumenten aan om tot en met 13 maart geen vlees of zuivel te eten. Reden voor ProVeg om te kijken of de supermarkten deze week vlees in de aanbieding hebben.