Nieuw bedrijfslogo voor Heineken

ZOETERWOUDE - Heineken komt in oktober met een nieuw bedrijfslogo. Dit beeldmerk weerspiegelt volgens de brouwer de transformatie van het laatste decennium. Het komt op publicaties en de website van het concern.

Volgens Heineken is het nieuwe beeldmerk ook een teruggaan naar de oorsprong van het concern. De brouwerij die in 1864 werd opgericht, schreef de naam toen in hoofdletters.

In het nieuwe ontwerp wordt de naam Heineken wereldwijd voortaan in groene hoofdletters geschreven, met een rode ster boven de letter H.

Het bekende logo op de flesjes en blikjes bier van Heineken blijft overigens gewoon gehandhaafd.

"De nieuwe identiteit onderscheidt ons van het merk Heineken. Dit geeft beter aan wie we nu zijn en waar we morgen willen staan", aldus CEO Jean-François van Boxmeer.

Het bedrijf heeft 140 brouwerijen in ruim 70 landen en voert meer dan 250 verschillende bier- en cidermerken

Het beeldmerk wordt vanaf oktober internationaal uitgerold. De meeste werkmaatschappijen van Heineken zullen het nieuwe ontwerp gaan toepassen.

Lees ook:
Heineken ziet donkere wolken (25 augustus 2011)

Heineken wint kort geding tegen Olm (18 augustus 2011)

Ik Kies Bewust en Keuze Klavertje gaan samen (1 maart 2011)

Nieuw concernmerk voor DSM (23 februari 2011)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Heineken