Nieuwe campagne 'Kip in Nederland' van start

Kippen_pixabay

Foto: Pixabay

De Europese pluimveesector is gestart met de nieuwe campagne 'This is our poultry' om kip van Europese oorsprong te promoten. In Nederland gebeurt dit onder de noemer 'Kip in Nederland'. 

De Nederlandse vereniging van pluimvee producerende bedrijven (Nepluvi) heeft de campagne in Nederland opgezet. De campagne laat zien hoe kip wordt geproduceerd en de ontwikkelingen binnen de sector. Dit gebeurt door middel van radiospotjes, social mediaposts en de promotie van producten en recepten door vloggers en bloggers. 

“Dit vloeit voort uit de oproep van landbouwminister Carola Schouten, die constateert dat er bij consumenten een groeiende vraag naar achtergrondinformatie is. De Europese commissie staat er hetzelfde in. Daarom hebben we in 2019 een aanvraag gedaan voor een promotieproject, waarmee we het verhaal achter Kip in Nederland nog krachtiger kunnen uitdragen”, zegt beleidsmedewerker Robin de Bruine van Nepluvi op Pluimvee Actueel.

Bij de campagne Kip in Nederland hoort ook een website. Hier vinden bezoekers achtergrondinformatie en nieuws uit de sector.

Bron: Pluimvee Actueel / Kip in Nederland

Lees ook
NEPLUVI tevreden over verloop warme periode

NEPLUVI tevreden over verloop warme periode

Begin augustus liepen de temperaturen weer hoog op. Sinds juni 2020 is er een wettelijk transportverbod voor dieren als het 35 graden of warmer is. Deze zomer trad dit verbod in werking. NEPLUVI laat in een persbericht weten tevreden terug te kijken op deze warme periode.

KFC wil kipnuggets maken met bioprinter

KFC wil kipnuggets maken met bioprinter

De fastfoodketen KFC wil in samenwerking met een Russisch onderzoekslaboratorium eind dit jaar een geprinte kipnugget testen. Het Russische bedrijf ontwikkelt op dit moment een bioprinter die cellen van kippen en plantaardig materiaal gebruikt. Volgens de KFC moeten de kipnuggets eruit zien en smaken als echte kip, maar wel duurzamer zijn dan het origineel.

‘Mobiele moderne kippenstallen brengen ouderwetse risico’s terug’

‘Mobiele moderne kippenstallen brengen ouderwetse risico’s terug’

Consumenten worden er blij van: de kippen die in de wei scharrelen rond mobiele kippenstallen en de biologische scharreleieren die langs de weg te koop zijn. Dat past bij het beeld dat de gemiddelde burger heeft van "ambachtelijk, eerlijk, veilig en fair trade voedsel (omdat geld niet in de zakken van de grootgrutter verdwijnt).