Nieuwe campagne 'Kip in Nederland' van start

16 juli 2020 Pixabay
Foto: Pixabay

De Europese pluimveesector is gestart met de nieuwe campagne 'This is our poultry' om kip van Europese oorsprong te promoten. In Nederland gebeurt dit onder de noemer 'Kip in Nederland'. 

De Nederlandse vereniging van pluimvee producerende bedrijven (Nepluvi) heeft de campagne in Nederland opgezet. De campagne laat zien hoe kip wordt geproduceerd en de ontwikkelingen binnen de sector. Dit gebeurt door middel van radiospotjes, social mediaposts en de promotie van producten en recepten door vloggers en bloggers. 

“Dit vloeit voort uit de oproep van landbouwminister Carola Schouten, die constateert dat er bij consumenten een groeiende vraag naar achtergrondinformatie is. De Europese commissie staat er hetzelfde in. Daarom hebben we in 2019 een aanvraag gedaan voor een promotieproject, waarmee we het verhaal achter Kip in Nederland nog krachtiger kunnen uitdragen”, zegt beleidsmedewerker Robin de Bruine van Nepluvi op Pluimvee Actueel.

Bij de campagne Kip in Nederland hoort ook een website. Hier vinden bezoekers achtergrondinformatie en nieuws uit de sector.

Bron: Pluimvee Actueel / Kip in Nederland

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?