Nieuwe CEO voor Kraft Heinz

CEO Kraft Heinz Miguel Patricio

Vanaf 1 juli 2019 gaat Kraft Heinz verder met een nieuwe CEO. De huidige topman, Bernando Hees, maakt plaats voor Miguel Patricio, de vroegere marketingdirecteur van AB InBev.

Het is niet gek dat Kraft Heinz verder gaat met een nieuwe topman. Het bedrijf meldde eerder dit jaar dat zij het jaar 2018 hebben afgesloten met een miljardenverlies. In het begin van 2017 deed Kraft Heinz nog een poging om Unilever over te nemen, maar sindsdien heeft het bedrijf last van grote afschrijvingen, stagnerende verkopen en een gedaalde aandelenkoers. De huidige CEO, Bernando Hees heeft het bedrijf zes jaar lang geleid.

Miguel Patricio was de Global Chief Marketing Officer van AB InBev van 2012 tot 2018. Het is niet verrassend dat de nieuwe topman van AB InBev afkomstig is. Kraft Heinz is namelijk onderdeel van 3G Capital, de investeerdersgroep waar AB InBev ook onder valt.

Patricio treed officieel in dienst als CEO op 1 juli 2019. Tot die tijd blijft Hees aan als topman.

Lees ook
Fluent Beverage Company brengt CBD-drank op de markt

Fluent Beverage Company brengt CBD-drank op de markt

Fluent Beverage Company, een joint-venture van brouwer AB InBev en cannabisproducent Tilray heeft aangekondigd dat het bedrijf aan het eind van het jaar alcoholvrije dranken met cannabidiol (CBD) op de Canadese markt wil brengen. Cannabidiol is een bestanddeel van marihuana.

Een alcoholvrij biertje met afwasmiddel en benzine toe

Een alcoholvrij biertje met afwasmiddel en benzine toe

Brouwer AB InBev en Ecover maken samen een afwasproduct uit de restalcohol van alcoholvrij bier. Het innovatieve Too Good to Waste-afwasmiddel bestaat voor minstens een kwart uit restalcohol en zit in een 100% gerecyclede fles.

AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

Termen als 'bieroorlog' en 'slagveld', 'bestormen' en 'strijd' vliegen de lezer om de oren. De veruit grootste brouwer ter wereld, AB InBev, van oorsprong Belgisch, blijkt grootse plannen te hebben voor Nederland, de thuismarkt van Heineken.