Nieuwe commercial Grolsch bij 400-jarig jubileum

Grolsch grijpt het 400-jarig jubileum aan voor enkele bijzondere tv-commercials. Deze week is een commercial over de eigenzinnigheid van de brouwer door de eeuwen heen gelanceerd, op 11 mei is eenmalig een tv-spot te zien met video's van Grolsch-fans die een beugelfles openen.

In de commercial die maandag 13 april zijn première beleefde, worden eigenzinnige beslissingen, het karakter en vakmanschap getoond van drie brouwers die een rol speelden in de geschiedenis van Grolsch van 1615 tot nu.

In de tv-commercial is te zien hoe gildemeester Peter Kuijper in de 17e eeuw de beslissing neemt om twee soorten hop toe te voegen aan het brouwproces, van belang voor de karakteristieke smaak van het Grolsch-bier. Vervolgens verschijnt brouwer Theo de Groen in beeld die anno 1922 de populaire kroonkurk afwijst en vasthoudt aan de beugelfles. Wanneer anno 1961 een suggestie wordt gedaan om de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen, doet reclamemaker Gerard Brummer dit af met een lachsalvo. Die commercial werd vervolgens een van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis.

Jubileumcommercial

Speciaal voor het 400-jarige jubileum ontwikkelt Grolsch een eenmalige jubileumcommercial, waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Grolsch roept iedereen van 18 jaar en ouder op om met een smartphone of camera een korte video te maken van het ploppen (openen) van de iconische Grolsch beugelfles, en deze vervolgens te uploaden op www.400jaarkarakter.nl.

De bierbrouwer ontwikkelde een 'tutorial video', waarin tips worden gegeven voor originele locaties waar je de video opneemt en hoe je zorgt voor een maximaal plop-geluid. Video’s kunnen tot uiterlijk maandag 27 april om 23.59 uur geüpload worden.

Een selectie van deze video’s is te zien in de jubileumcommercial, die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur vertoond wordt op de Nederlandse televisie.

Lees ook:

 
Meer over
Lees ook
Grolsch vervangt aardgas door warmte uit biomassa

Grolsch vervangt aardgas door warmte uit biomassa

Bierbrouwer Grolsch gaat zijn aardgasgebruik met 72% terugschroeven door die te vervangen door warmte uit biomassa. Daarmee zegt het bedrijf vanaf 2022 jaarlijks zo’n 5500 ton minder CO2 uit te stoten. De warmte wordt gebruikt in het productieproces en voor de verwarming van de gebouwen. Grolsch sluit zijn gebouwen en productieruimten aan op...

Grolsch vervangt plastic six-packverpakking door karton

Grolsch vervangt plastic six-packverpakking door karton

Bierbrouwer Grolsch start dit jaar met het vervangen van plastic wegwerpfolies door de kartonnen TopClip-verpakkingen. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. Grolsch wil zo’n 100.000 kilo plastic per jaar besparen door de folieverpakkingen in de ban te doen. Op dit moment worden de blikfolies van Grolsch gemaakt van volledig gerecycled...

Nominaties Innofood Award 2019 bekend

Nominaties Innofood Award 2019 bekend

Innofood heeft bekend gemaakt welke bedrijven kans maken op de Innofood Award 2019. De jury nomineerde Zwanenberg Food Group, Koninklijke Grolsch en Veldhoeve. Op 17 oktober wordt tijdens het Innofood Event 2019 de winnaar bekend gemaakt.