Nieuwe commercial Grolsch bij 400-jarig jubileum

16 april 2015

Grolsch grijpt het 400-jarig jubileum aan voor enkele bijzondere tv-commercials. Deze week is een commercial over de eigenzinnigheid van de brouwer door de eeuwen heen gelanceerd, op 11 mei is eenmalig een tv-spot te zien met video's van Grolsch-fans die een beugelfles openen.

In de commercial die maandag 13 april zijn première beleefde, worden eigenzinnige beslissingen, het karakter en vakmanschap getoond van drie brouwers die een rol speelden in de geschiedenis van Grolsch van 1615 tot nu.

In de tv-commercial is te zien hoe gildemeester Peter Kuijper in de 17e eeuw de beslissing neemt om twee soorten hop toe te voegen aan het brouwproces, van belang voor de karakteristieke smaak van het Grolsch-bier. Vervolgens verschijnt brouwer Theo de Groen in beeld die anno 1922 de populaire kroonkurk afwijst en vasthoudt aan de beugelfles. Wanneer anno 1961 een suggestie wordt gedaan om de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen, doet reclamemaker Gerard Brummer dit af met een lachsalvo. Die commercial werd vervolgens een van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis.

Jubileumcommercial

Speciaal voor het 400-jarige jubileum ontwikkelt Grolsch een eenmalige jubileumcommercial, waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Grolsch roept iedereen van 18 jaar en ouder op om met een smartphone of camera een korte video te maken van het ploppen (openen) van de iconische Grolsch beugelfles, en deze vervolgens te uploaden op www.400jaarkarakter.nl.

De bierbrouwer ontwikkelde een 'tutorial video', waarin tips worden gegeven voor originele locaties waar je de video opneemt en hoe je zorgt voor een maximaal plop-geluid. Video’s kunnen tot uiterlijk maandag 27 april om 23.59 uur geüpload worden.

Een selectie van deze video’s is te zien in de jubileumcommercial, die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur vertoond wordt op de Nederlandse televisie.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?