Nieuwe Country Director Coca-Cola Enterprises

Jaap Wassink (links) wordt Vice President en Country Director van Coca-Cola Enterprises Nederland. Hij volgt per 1 augustus 2015 John Brands (rechts) op, die het bedrijf na 5 jaar verlaat omdat hij elders een nieuwe functie heeft aanvaard.

Wassink is nu nog Home Channel Director Europe van Coca-Cola Enterprises. Hij heeft ruime ervaring en grondig inzicht in de Nederlandse markt voor fast moving consumer goods (FMCG).

Hij werkt al 15 jaar bij Coca-Cola Enterprises, onder meer binnen Cold en Home en in Field Sales. Eerder werkte hij bij Sara Lee/Douwe Egberts in verschillende marketingfuncties.

'Uitdagende tijden'

Brands stond als Country Director aan het roer van de Nederlandse landenorganisatie. “In deze periode loodste hij het bedrijf door uitdagende tijden en slaagde hij erin een solide team op te bouwen.”, stelt Stephen Moorhouse, Vice President & General Manager Northern Europes van Coca-Cola Enterprises. Hij bedankt Brands “voor zijn waardevolle bijdrage aan het succes van ons bedrijf”.

Voortbouwen

Wassink gaat in zijn nieuwe functie voortbouwen op de richting die in de afgelopen jaren is uitgezet, om de marktpositie van Coca-Cola in Nederland te verstevigen.

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken. Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract,...