Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Bavaria_nieuwe fles_PB

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue. Een verwijzing naar het predicaat Koninklijk wat de brouwerij sinds eind maart mag dragen. 

“Innovatie en kwaliteit hebben bij Bavaria door de geschiedenis heen altijd centraal gestaan”, vertelt Patrick Waegemakers, Segment Manager Beer, Spirits and Wines Packaging Benelux. “Dat is bij de zevende generatie van de Familie Swinkels, die nu het bedrijf leidt, niet anders. De afgelopen twee jaar heeft O-I samengewerkt met zowel het bedrijf als met het designbureau om een nieuwe, innovatieve, eigen model 30cl bierfles te ontwikkelen. Het was een intensief proces waaraan het hele O-I team, waaronder het team van de glasfabriek in Leerdam, zijn kennis en ervaring heeft bijgedragen.”

Lees ook
Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks de coronacrisis groeit het aantal bierbrouwerijen in Nederland. Dit jaar kwamen er tot nu toe 13 brouwerijen bij. Bierista.nl, een biercommunity van bierexperts, verwacht niet dat deze groei nog verder door gaat zetten. Alain Schepers ban Bierista denkt dat het hoogtepunt van de bierrevolutie is bereikt en voorziet een daling van het aantal...

Bedrijven kunnen consumenten beter voorlichten middels verpakkingen

Bedrijven kunnen consumenten beter voorlichten middels verpakkingen

Een onderzoek van DNV-GL laat zien welke invloed verpakkingen hebben op de keuze van consumenten voor een product. Consumenten hebben het meeste vertrouwen in de voedselveiligheid van merkproducten. Meer informatie op de verpakkingen zou consumenten er toe kunnen verleiden om meer voor een product te betalen.

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.