Nieuwe Maggi verpakking vervangt vlees voor groente

MAGGI Vegetable production Kemptthal CH_1945

Nestlé’s Maggi introduceert ‘We Gaan Voor Goed’. Dit betekent meer groente en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Op de nieuwe verpakking van de maaltijdmixen heeft Maggi haar receptuur aangepast van 150 naar 200 gram groenten per persoon per avondmaaltijd.

Minder vlees

De extra groenten komen in plaats van 50 gram vlees per verpakking. Hierdoor eten op jaarbasis Nederlandse huishoudens 840.000 kilo meer groenten en 280.000 kilo minder vlees. Ook staan er op een groot aantal verpakkingen variatietips om mensen te stimuleren tot een dagje zonder vlees.

Minder zout

Maggi werkt al meer dan tien jaar aan verbetering van haar producten. Naast meer groenten wil Maggi ook naar een maximale dagelijkse zoutinname van 5 gram in 2025. Dat is de richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie. Dit geldt nu voor 57 procent van de producten. In 2020 moet dit voor 80 procent van de producten gelden. Tussen 2005 en 2015 heeft Maggi wereldwijd het zoutgehalte met 12.000 ton verminderd. Deze commitments van Maggi zijn deel van het ‘Creating Shared Value’ actieplan van moederbedrijf Nestlé.

Zorgvuldig geselecteerde ingrediënten

Met ‘We Gaan Voor Goed’ kiest Maggi voor ingrediënten die je in jouw keukenkastje kunt vinden. Dat betekent een simpelere ingrediëntenlijsten. Op dit moment geldt dit wereldwijd voor 16 procent van de producten, in Europa in 25 procent en in Nederland in 28 procent van de producten. In 2020 wil Maggi alle producten hebben aangepast.

Snel koken

Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders snel koken: bijna 100 procent van de Nederlanders is binnen 30 minuten klaar met koken. Bovendien kiest 26 procent voor simpel en gemak. Ook houdt of kan niet iedere Nederlander goed koken. Daarom wil Maggi eenvoudig te bereiden maaltijden die voedzaam zijn en kennis over voeding en koken verspreiden. Met de producten en nieuwe recepten moet er ook meer variatie in de avondmaaltijd komen.

Lees ook:

           
Lees ook
Knorr lanceert Team Groente-campagne

Knorr lanceert Team Groente-campagne

Knorr start een nieuwe beweging "voor en door groentefans": Team Groente. Het bedrijf wil mensen inspireren om meer groente en minder vlees te eten, "voor henzelf én voor de planeet", aldus het persbericht van Knorr.

Limburgs onderzoek naar innovatieve groenten

Limburgs onderzoek naar innovatieve groenten

De groentezadendivisie van BASF gaat in 2021 samenwerken met de Universiteit Maastricht (UM) in het Brightlands Future of Farming Institute (BFFI). De partijen willen groenten kunnen leveren met optimale eigenschappen voor de consument, zoals smaak en gezondheid.

Van batterijenfabriek naar groentekweker

Van batterijenfabriek naar groentekweker

PlantLab heeft in de Amerikaanse stad Indianapolis een voormalige batterijenfabriek omgebouwd tot productielocatie voor groente. Het is de eerste buitenlandse vestiging van de scale-up uit Den Bosch.