Nieuwe Maggi verpakking vervangt vlees voor groente

MAGGI Vegetable production Kemptthal CH_1945

Nestlé’s Maggi introduceert ‘We Gaan Voor Goed’. Dit betekent meer groente en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Op de nieuwe verpakking van de maaltijdmixen heeft Maggi haar receptuur aangepast van 150 naar 200 gram groenten per persoon per avondmaaltijd.

Minder vlees

De extra groenten komen in plaats van 50 gram vlees per verpakking. Hierdoor eten op jaarbasis Nederlandse huishoudens 840.000 kilo meer groenten en 280.000 kilo minder vlees. Ook staan er op een groot aantal verpakkingen variatietips om mensen te stimuleren tot een dagje zonder vlees.

Minder zout

Maggi werkt al meer dan tien jaar aan verbetering van haar producten. Naast meer groenten wil Maggi ook naar een maximale dagelijkse zoutinname van 5 gram in 2025. Dat is de richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie. Dit geldt nu voor 57 procent van de producten. In 2020 moet dit voor 80 procent van de producten gelden. Tussen 2005 en 2015 heeft Maggi wereldwijd het zoutgehalte met 12.000 ton verminderd. Deze commitments van Maggi zijn deel van het ‘Creating Shared Value’ actieplan van moederbedrijf Nestlé.

Zorgvuldig geselecteerde ingrediënten

Met ‘We Gaan Voor Goed’ kiest Maggi voor ingrediënten die je in jouw keukenkastje kunt vinden. Dat betekent een simpelere ingrediëntenlijsten. Op dit moment geldt dit wereldwijd voor 16 procent van de producten, in Europa in 25 procent en in Nederland in 28 procent van de producten. In 2020 wil Maggi alle producten hebben aangepast.

Snel koken

Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders snel koken: bijna 100 procent van de Nederlanders is binnen 30 minuten klaar met koken. Bovendien kiest 26 procent voor simpel en gemak. Ook houdt of kan niet iedere Nederlander goed koken. Daarom wil Maggi eenvoudig te bereiden maaltijden die voedzaam zijn en kennis over voeding en koken verspreiden. Met de producten en nieuwe recepten moet er ook meer variatie in de avondmaaltijd komen.

Lees ook:

           
Lees ook
Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso. Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled...