Nieuwe naam CSM: Corbion

DIEMEN - CSM onthult vandaag zijn nieuwe bedrijfsnaam: Corbion. Ook wordt de nieuwe groeistrategie van de onderneming gepresenteerd.

De naamswisseling volgt op de verkoop van de bakkerijtak en de naam CSM. De delen van de onderneming die worden voortgezet onder de naam Corbion zijn Purac en Caravan Ingredients.

Op 11 oktober wordt een buitengewone aandeelhoudersvergadering gehouden. Vooralsnog zal voor de beursnotering aan Euronext Amsterdam de naam CSM worden aangehouden.

Biobased

Corbion wil een toonaangevende aanbieder van biobased producten zijn, met activiteiten op het gebied van zowel biobased voedingsingrediënten als biochemicals. "Op het vlak van biobased voedingsingrediënten is Corbion een vooraanstaande speler die voedingsproducenten ingrediënten van hoge toegevoegde waarde levert en hen zo helpt om problemen in verband met voedselintegriteit op te lossen, bijvoorbeeld voedselveiligheid, microbieel bederf, look & feel en smaak & geur", stelt Corbion. Het bedrijf zegt vooral sterk te zijn in de bakkerij- en vleessector.

Groeien

Corbion wil verder groeien, onder meer door bedrijven te kopen. "De autonome groei wordt bevorderd door de marktleidende posities van het bedrijf te gebruiken als opstap naar aangrenzende markten, en daarnaast via een select aantal acquisities."

De verkoop van de Bakery Supplies-activiteiten aan Rhône Capital L.L.C ligt op schema, aldus het bedrijf. De verkoop moet begin van het derde kwartaal worden afgerond.

Lees ook:

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren