Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands

FrieslandCampina Bob Mulder en Dieuwer van Staveren

FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands heeft een nieuwe Sales Director. Bob Mulder gaat vanaf 1 oktober 2022 deze functie vervullen en volgt Dieuwer van Staveren op.

Bob Mulder startte in november 2017 bij FrieslandCampina als Customer Development Director en werkt momenteel als Director Channel & Category Development. Daarvoor vervulde Bob functies in Sales, Category management en (Trade) Marketing binnen Unilever, Euroma en Hero Nederland. In de functie van Sales Director rapporteert Bob aan Dustin Woodward - Managing Director Consumer Dairy Netherlands & Export Europe.

Bob Mulder: “Ik kijk er naar uit om, samen met het team en onze klanten, verdere stappen te zetten in de verduurzaming van de Nederlandse zuivel. Dit zullen wij doen met een sterk en divers portfolio in alle relevante kanalen, om zo de huidige uitdagende marktomstandigheden te overwinnen.”

Dieuwer van Staveren vervolgt haar carrière binnen FrieslandCampina in Duitsland als Managing FrieslandCampina Germany. Zij rapporteert in deze functie aan Jan Kruise (Senior Vice President F&B CD Europe). In haar rol als Sales Director heeft ze een grote bijdrage geleverd aan de commerciële groei, met een sterke focus op het verwaarden van duurzaamheid. Verder heeft Dieuwer zich actief beziggehouden met het groeien en ontwikkelen van het personeel, het hoog op de agenda zetten van Inclusiviteit & Diversiteit – en het leveren van een all time record Revenue Growth Management ambitie in uitdagende omstandigheden.

Dustin Woodward, Managing Director in Nederland: “Met deze wijzigingen zetten we de koers voort die Dieuwer slagvaardig heeft ingezet. Met Bob is er een natuurlijke opvolger in huis die uitgebreide kennis heeft van de markt, kanalen en klanten en ik ben ervan overtuigd dat hij het verschil zal maken in onze visie om duurzame groei te realiseren voor een gezonder Nederland.”

Geen nieuws meer missen van EVMI? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en ontvang twee keer per week het laatste nieuws over de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven Nieuwsbrief
Thema's
Lees ook
Column: Ook plantaardig?

Column: Ook plantaardig?

Ook FrieslandCampina doet mee aan de energie- en de eiwittransitie. Hoe? Door naast zuivel ook ruimte te maken voor plantaardige producten. Eerder dit jaar kwam FrieslandCampina met een klimaatplan met scherpe doelstellingen voor 2030. Wat betreft de energietransitie zijn de maatregelen drastisch. Uiterlijk 2050 willen wij netto-klimaatneutraal produceren....

Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina N.V. heeft een nieuwe doorlopende kredietfaciliteit afgesloten van 1,25 miljard euro voor een periode van vijf jaar. Deze vervangt de huidige kredietfaciliteit van 1 miljard euro die in oktober 2024 zou aflopen. "De faciliteit is gekoppeld aan vier belangrijke prestatie-indicatoren op het gebied van duurzaamheid die...

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

De omzet en winst van FrieslandCampina zijn in het eerste halfjaar van 2022 verbetert, meldt het bedrijf in een halfjaarbericht. De netto-omzet steeg met 19,4 procent naar 6,6 miljard euro. In de eerste helft van 2021 was dat 5,5 miljard euro.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren