Nieuwe uitgeverij Alea Publishers neemt de Foodbladen van Vakbladen.com over

foodbladen

De nieuwe uitgeverij Alea Publishers van mediaondernemers en tevens broers Pepijn en Roeland Dobbelaer neemt per 1 juli de Foodbladen van Vakbladen.com over. De broers werken al langer samen met hun bedrijven, respectievelijk Virtùmedia (uitgeverij van meer dan 30 special interest bladen en vakbladen) en Twin Digital/Twin Media (vormgeving/webdesign en -bouw). Met de aankoop van de Foodbladen verstevigen ze hun samenwerking.

Tot de Foodbladen behoren onder andere Bakkers in Bedrijf, Vis Magazine, Vlees+, Vakblad IJs!, More Than Drinks! en EVMI.

Pepijn Dobbelaer, de beoogde algemeen directeur van Alea Publishers: “Gezien de steeds nauwere samenwerking tussen Twin Media en Virtùmedia is het een logische stap om nu ook gezamenlijke uitgeefactiviteiten te ondernemen. Twin Media pakt de productie van de bladen op (redactie, vormgeving en webbeheer) en vanuit Virtùmedia worden sales en marketing georganiseerd. We hebben in deze combinatie alle diensten en kennis in huis om de Foodbladen - en alles wat er rond deze bladen verder gebeurt, zoals online en evenementen - optimaal te kunnen verzorgen. Een prachtige kans.”

Roeland Dobbelaer, die rol van uitgever binnen Alea Publishers zal oppakken: “De afgelopen jaren heb ik als interim uitgeefdirecteur bij Vakbladen.com de Foodbladen al goed leren kennen. Het zijn prachtige sterk renderende titels met een uitstekende redactie en goede commerciële mensen. In de wereld van de voedselproductie is veel aan de hand. Bedrijven en organisaties staan voor een grote omwenteling naar meer duurzaam. Hierover met goede vakbladen elke dag over schrijven is een grote uitdaging.”

Rik Stuivenberg: “Met de verkoop van ons Foodcluster aan de broers Dobbelaer komen deze titels in een omgeving terecht van professionele uitgevers die in staat zijn meer toegevoegde waarde te leveren. Vanuit de Publish Impulse Group blijven we met ons publishing platform betrokken bij de operatie van Alea Publishers.