Nieuwe Upfront-producten met ‘transparante’ verpakking

28 februari 2023 Charlotte Kwakkelstein

Zes nieuwe producten van Upfront liggen sinds 13 februari in het schap bij Albert Heijn. Upfront produceert eiwitrepen, proteïnepoeder en chips met een bijzondere verpakking. Ze gebruiken geen kleur en de ingrediënten en voedingswaarden staan op de voorkant van de verpakking. Upfront heeft als missie volledige transparantie standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.

Als statement zet Upfront hun ingrediënten en voedingswaarden aan de voorkant van de verpakking en ze gebruiken geen kleur of claims, vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking. Upfront wil inspelen op de vraag naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. Het bedrijf heeft hun succes grotendeels te danken aan in-house innovatie.

Drie jaar na het introduceren van hun eerste product brengt Upfront zes eigen producten naar de schappen van de Albert Heijn. Het productontwikkelingsteam is erin geslaagd om in drie verschillende categorieën een alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen. Eiwitrepen op basis van dadels met zeven ingrediënten in de smaken cacao zeezout, appel kaneel, en pindakaas, proteïnepoeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips worden nu in de schappen van 502 Albert Heijn-locaties meegenomen.

Bron: Upfront

Altijd op de hoogte blijven?