Nieuwe verpakking voor producten Kips

3 maart 2020

De Kips-producten van Zwanenberg Food Group krijgen een nieuwe verpakking. De oude verpakking past volgens het bedrijf niet meer bij het  assortiment van Kips dat naast leverworst, smeerworst en diverse snacks ook uit verschillende veganistische producten bestaat, waaronder vega-paté, vega-smeerworst en vega filet américain.

Sanne Westdijk, Brand Manager: “Kips is al 110 jaar een sterk merk. In de zomer van 2015 is het verpakkingsontwerp voor het laatst aangepast. Het werd toen ‘recht voor z’n raap’. In de jaren daarna heeft Kips zich met succes gericht op andere segmenten, zoals ‘snacks en borrel’, 50 procent minder vet (voorheen Linera) en veganistische producten.”

Het nieuwe design werd gemaakt door verpakkingsontwerpbureau BRUM in Woerden. Westdijk: “De verpakkingen betekenen geen grote stijlbreuk en blijven herkenbaar als Kips-verpakkingen. De productfotografie is aangepakt, het logo iets geactualiseerd." 

Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.600 medewerkers en een omzet van circa  420 miljoen euro. Zwanenberg produceert vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, gemaksmaaltijden en vegetarische producten. De onderneming exporteert vleesconserven (onder andere onder de merknaam ZWAN) naar meer dan honderd landen. In de Benelux is Zwanenberg vooral bekend van de merken Kips (leverworst, paté, vega-producten, vleeswaren) en Huls (droge worst). Zwanenberg Food Group heeft productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?