Nog meer sinaasappelschillen gered

sinaasappel

Beeld: Pixabay

Het Fair Trade-zeepmerk Seepje verwerkt sinaasappelschillen tot etherische olie en gebruikt deze in hun nieuwe handzeep met sinaasappelgeur. Het product ligt in het verlengde van het twee jaar geleden gelanceerde sinaasappelwasmiddel. seepje Seepje ontvangt de schillen van Albert Heijn, waar ze overblijven nadat klanten zelf versgeperste sinaasappelsap maken. Binnen twee dagen haalt het bedrijf etherische olie uit de schillen om er vervolgens handzeep van te maken, die ten slotte weer verkocht wordt bij Albert Heijn. Het schillenafval dat na het onttrekken van de olie alsnog overblijft wordt elders verwerkt tot biobrandstof. 

Begin december maakte Seepje daarnaast bekend 1 miljoen euro te hebben opgehaald bij DOEN Participaties en Fair Capitcal Partners Impact Investering. Met de investering verdubbelt het bedrijf het aantal Europese verkooppunten naar 4500. De Duitse drogisterijketen DM geeft de grootste boost met 2000 winkels en in België is het merk verkrijgbaar bij de buurtsupers van OKay.

Lees ook
Statiegeld op alle plastic flessen vers sap van Albert Heijn

Statiegeld op alle plastic flessen vers sap van Albert Heijn

Vanaf maandag 16 mei zit er statiegeld op plastic flessen vers sap van Albert Heijn. Het gaat om alle flessen van eigen merk verse sappen en smoothies.

Nieuwe fruitbakjes met 40 procent Rpet

Nieuwe fruitbakjes met 40 procent Rpet

Supermarktketen Albert Heijn is een flink eind op streek om haar doelstelling te halen om vanaf 2025 jaarlijks 20 miljoen kilo minder plastic te gebruiken voor haar verpakkingen. En dat is dan gemeten vanaf 2017. “Op dit moment zitten we op 9,8 miljoen kilo”, zo vertelt verpakkingsexpert bij Albert Heijn Marion Beugelsdijk.

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...