Nominaties Innofood Award 2019 bekend

innofood event 2019

Innofood heeft bekend gemaakt welke bedrijven kans maken op de Innofood Award 2019. De jury nomineerde Zwanenberg Food Group, Koninklijke Grolsch en Veldhoeve. Op 17 oktober wordt tijdens het Innofood Event 2019 de winnaar bekend gemaakt.

Innofood behartigt de belangen van bedrijven die in de voedings- en genotmiddelenindustrie actief zijn. Het bedrijf zet zich vooral in voor bedrijven uit Oost-Nederland. Jaarlijks organiseert Innofood verschillende bijeenkomsten. De Innofood Award is een waardering/pluim voor de bijzondere performance binnen het jaarthema van Innofood. Voor 2019-2020 is dit de Taste of Change.

Een jury beoordeelde alle inzendingen op verschillende criteria en nomineerde de volgende drie bedrijven. 

  • Zwanenberg Food Group | Kips Vega
  • Koninklijke Grolsch | NPD strategie
  • Veldhoeve Kip | Verduurzaming en transparantie van de keten van eten

Tijdens het Innofood Event houden de genomineerden een pitch en kiezen de aanwezigen de uiteindelijke winnaar van de Innofood Award 2019. Dit event vindt plaats op donderdag 17 oktober in de Grolsch Veste in Enschede. Naast de prijsuitreiking staan er verschillende sprekers op het programma. Dit zijn onder andere schrijver en columnist Özcab Akyol en Ronald Lotgerink, CEO Vion Food Group.

Lees ook
Zwanenberg en Struik in gesprek over fusie

Zwanenberg en Struik in gesprek over fusie

Vleesproducent Zwanenberg Food Group en soepen- en sauzenproducent Struik Foods voeren fusiegesprekken. Dat meldt de Telegraaf. Zwanenberg heeft via hun pr-bureau bevestigd dat er aftastende gesprekken hebben plaatsgevonden. De familie Van der Laan, eigenaar van Zwanenberg, zou de gesprekken hebben gevoerd met de familie Van Drie. Zwanenberg is de...

Lidl-bier Kordaat wordt door Bavaria gebrouwen

Lidl-bier Kordaat wordt door Bavaria gebrouwen

De reclames voor een biertje met de naam Kordaat kwamen vrijwel uit het niets. Dat het om een huismerk van de supermarktketen Lidl ging, werd niet eens genoemd. Een hele slimme marketingtruc, zo bleek toen de bijbehorende website al snel plat lag onder de druk van alle mensen die zich afvroegen waar dit onbekende biertje ineens vandaan kwam. RTL ging...

Bierbrouwer Grolsch steunt regionale initiatieven

Bierbrouwer Grolsch steunt regionale initiatieven

Bierbrouwer Grolsch maakte 31 mei drie regionale projecten bekend die dit jaar een bijdrage ontvangen vanuit het Grolsch Vakmanschap is Meesterschap Fonds. Dit zijn Around the Corner, de Zomerondernemer Twente en Resto Van Harte. Deze projecten vormen een mix van zowel sociale als economische initiatieven uit de regio. En in alle projecten speelt vakmanschap...