Nominaties Innofood Award 2019 bekend

innofood event 2019

Innofood heeft bekend gemaakt welke bedrijven kans maken op de Innofood Award 2019. De jury nomineerde Zwanenberg Food Group, Koninklijke Grolsch en Veldhoeve. Op 17 oktober wordt tijdens het Innofood Event 2019 de winnaar bekend gemaakt.

Innofood behartigt de belangen van bedrijven die in de voedings- en genotmiddelenindustrie actief zijn. Het bedrijf zet zich vooral in voor bedrijven uit Oost-Nederland. Jaarlijks organiseert Innofood verschillende bijeenkomsten. De Innofood Award is een waardering/pluim voor de bijzondere performance binnen het jaarthema van Innofood. Voor 2019-2020 is dit de Taste of Change.

Een jury beoordeelde alle inzendingen op verschillende criteria en nomineerde de volgende drie bedrijven. 

  • Zwanenberg Food Group | Kips Vega
  • Koninklijke Grolsch | NPD strategie
  • Veldhoeve Kip | Verduurzaming en transparantie van de keten van eten

Tijdens het Innofood Event houden de genomineerden een pitch en kiezen de aanwezigen de uiteindelijke winnaar van de Innofood Award 2019. Dit event vindt plaats op donderdag 17 oktober in de Grolsch Veste in Enschede. Naast de prijsuitreiking staan er verschillende sprekers op het programma. Dit zijn onder andere schrijver en columnist Özcab Akyol en Ronald Lotgerink, CEO Vion Food Group.

Lees ook
Ronald Lotgerink nieuwe CEO Vion

Ronald Lotgerink nieuwe CEO Vion

Ronald Lotgerink volgt op 1 september Francis Kint op als nieuwe CEO van het vleesbedrijf. Lotgerink is de huidige CEO van voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group. Chairman Aldo van der Laan voorlopig de CEO-taken bij Zwanenburg waar. Zwanenburg Food Group Lotgerink begon zijn loopbaan bij KPMG. In 1989 startte hij als financieel directeur (CFO)...

35 procent minder suiker in Grolsch Radler

35 procent minder suiker in Grolsch Radler

Bierbrouwer Grolsch stapt voor al haar Grolsch Radlers over op een lager suikergehalte. De bierbrouwer kiest voor 35 procent minder suiker en speelt hiermee in op de behoefte van de consument aan producten met minder suikers. Daarnaast introduceert Grolsch ook meteen twee nieuwe varianten: Grolsch 0.0% Radler Gember Citroen en Grolsch Radler Limoen....

Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group gaat haar drie merken voor de out-of-homemarkt, Kips, Kraak-Vers en Zwanenberg, herschikken. Dit gebeurt in drie fasen. De reden voor de herschikking is meer focus en herkenbaarheid in de markt te creëren. Herschikking out-of-homemerken In de eerste stap saneert Zwanenberg in totaal 55 producten. Voor alle producten biedt het bedrijf...