Normec Foodcare sluit zich aan bij StartLife

Beeld: Normec Foodcare

Normec Foodcare voegt zich StartLife om innovatieve food(tech) startups te helpen om hun producten en technologieën sneller op de markt te brengen. Normec brengt gespecialiseerde kennis en diensten die startups helpt om de benodigde certificeringen te behalen.

Uitdaging

Startlife is een ‘agrifoodtech-accelerator’ die startups helpt groeien. Sinds de oprichting heeft het bedrijf meer dan 300 kleine bedrijven geholpen. Nomec is als kennispartner gespecialiseerd in voedselveiligheid, productkwaliteit en smaak, aspecten die een uitdaging vormen voor startups, met name op het gebied van internationale voedselwetgeving en -regelgeving. "Als het al een uitdaging is voor grote en ervaren voedselconcerns, stel je dan eens voor hoe moeilijk het is voor relatief onervaren, kleine startups in food", zegt Loet Rammelsberg, programmadirecteur van StartLife. Daarom verwelkomen we de expertise en ondersteuning van Normec Foodcare van harte." Roger Nass, directeur Sales  & Marketing van Normec Foodcare, “Wij geloven dat niemand het exclusieve recht heeft op een goed idee. Laat staan ​​de impact die het kan hebben. De beste resultaten worden behaald door samen te werken. Daarom bundelen we onze krachten met partners als StartLife ”.

Bron: Normec Foodcare

Thema's
Lees ook
Dubbele lezing Normec op Food Technology 2021

Dubbele lezing Normec op Food Technology 2021

Niet één, maar twee keer betreden experts van Normec het podium tijdens Food Technology in de Brabanthallen. Op 1 december spreekt CEO van Normec QA België Kathleen Malfroy over Food Safety Culture in je bedrijf. Op 2 december aandacht voor listeriabeheersing door Aldo Evers.

Minimaliseren van voedselverspilling

Minimaliseren van voedselverspilling

Voedselverspilling is een hardnekkig probleem voor iedere partij in de keten. In de whitepaper ‘Minimaliseren van voedselverspilling’ onderzoekt Normec Foodcare duurzaamheid en houdbaarheid in relatie tot voedselveiligheid en het spanningsveld daartussen. Ook belichten we mogelijkheden die bijdragen aan duurzaamheid door voedselverspilling te voorkomen.

Foodwatch dient klacht in tegen McDonald’s

Foodwatch dient klacht in tegen McDonald’s

Voedselwaakhond Foodwatch stelt dat McDonald’s de regels heeft gebroken wat betreft kindermarketing en dient daarom bij de Reclame Code Commissie (RCC) een klacht in tegen de fastfoodketen.