Northern Wonder lanceert duurzame koffie zonder koffiebonen

Koffie_unsplash

Hoe maak je koffie zonder koffiebonen? Northern Wonder, een team van duurzame koffieliefhebbers, boog zich de afgelopen jaren over dit vraagstuk. Koffie staat namelijk op nummer 6 van grootste veroorzakers van ontbossing (WWF). Dat moet anders kunnen, vindt de start-up.

Daarom lanceert Northern Wonder de Coffee Free Coffee. Dat is koffie, maar dan niet gemaakt van koffiebonen. Het alternatief smaakt als koffie, ruikt als koffie, zet je als koffie en bevat cafeïne, maar bevat in plaats van koffiebonen alleen niet-tropische ingrediënten.

Northern Wonder is het eerste bedrijf dat slaagde in het maken van een droog koffiealternatief. Het is vergelijkbaar met een vleesvervanger: als koffieliefhebbers al één kopje per dag zouden omwisselen naar Coffe Free Coffee, maakt dat al een groot verschil.  

Coffee Free Coffee is op zaterdag 1 oktober gelanceerd in de Palmenkas in Amsterdam en is vanaf nu verkrijgbaar.

Lees ook
33,5 miljoen kopjes koffie en 16,2 miljoen koppen thee

33,5 miljoen kopjes koffie en 16,2 miljoen koppen thee

Dat drinken Nederlandse consumenten gezamenlijk elke dag volgens derde editie van het Nationaal Koffie & Thee Onderzoek van Koffie & Thee Nederland. “Koffie en thee zijn crisisbestendige dranken. Ze maken deel uit van onze dagelijkse rituelen en geven van oudsher ritme aan de dag”, aldus Koffie & Thee Nederland.

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

De verkopen van producten met het Fairtrade keurmerk in Nederland stegen vorig jaar met 11%. Dat blijkt uit het jaarverslag van Fairtrade Nederland. De grootste stijgers in verkocht volume waren chocolade, koude dranken, koffie en thee.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren