Oerlemans Packaging valt dubbel in de verpakkingsprijzen

oerlemans

Oerlemans Plastics uit het Noord-Brabantse Giessen wint de Best of Show, de hoofdprijs van de EFTA Benelux awards 2021, voor hun flexografische topdrukwerk voor voedselverpakkingen. Flexpak, net als Oerlemans Plastics een dochterbedrijf van de Oerlemans Packaging Group, won zilver in de categorie Gelamineerde folie.

Op 10 november vond de vijfde uitreiking van EFTA Benelux Awards plaats in het Hilton hotel in Antwerpen. Het evenement toetst kwalitatieve producties uit de flexografische industrie. Uit 140 inzendingen bepaalde de jury winnaars in 16 categorieën. Oerlemans Plastics kwam als beste uit de bus wat betreft overall drukresultaat (Best of Show) met hun bedrukte diepvriesfolie voor voedselverpakkingen van IKEA, namelijk de Ikea Frukstund pineapple and mango 420 gr.

In de categorieën voor technische innovatie gingen Windmöller & Hölscher met RUBY Vision Check bij de leveranciers en bij de drukkers Orbo NV met Corny Bakers Tortilla Chips Chili er met de prijzen vandoor, schrijft EFTA in hun nieuwsbericht, waar je ook het hele juryrapport kunt lezen. De winnaars in alle categorieën zullen meedingen naar de volgende Europese FTA Europe Diamond Awards die op 5 mei 2022 in Milaan bekend zullen worden gemaakt.

Flexpak uit Geldermalsen, zusterbedrijf van Oerlemans Plastics, ontving zilver in de categorie Flexoprint op gelamineerde folie met hun versverpakking van het broodje bapao kip van het huismerk van Jumbo. Eerste werd Max Aarts met de Deluxe Nut & Fruit Selection, dat verkrijgbaar is bij Lidl.

Directeur Johan Kranenbroek van Oerlemans Plastic, in hun persbericht: “In deze branche hebben we te maken met 140 inzendingen. Om dan na de finale huiswaarts te keren met de hoofdprijs…daar word je stil van! Veel flexodrukbedrijven hebben een afgewogen drukwerkselectie gemaakt van modellen om mee te dingen naar de felbegeerde Awards. Het resultaat is geweldig voor onze vakmensen: drie prijzen, waaronder de hoofdprijs van de Efta Awards in de Benelux!”

Lees ook
Recyclen kan makkelijker | Nadenken over ontwerp verpakking

Recyclen kan makkelijker | Nadenken over ontwerp verpakking

Milieuorganisatie Natuur & Milieu ging langs bij de zes grootste supermarktketens van ons land en bij biowinkel EkoPlaza, om te kijken in hoeverre de retailers op schema zijn met het recyclebaar maken van hun verpakkingen.

Vers van de pers | Circulaire sinaasappelschillen

Vers van de pers | Circulaire sinaasappelschillen

Pers je een verse jus in de supermarkt en gooi je bij je volgende bezoek een feeststol in je winkelmandje, dan bestaat de kans dat de sinaasappelschillen van het sapje uiteindelijk in die stol zijn beland.  Hoe dan? Sinds kort werkt orangeadeproducent Royal Steensma samen met sinaasappelschillenstart-up PeelPioneers. Dat scheelt jaarlijks 1 miljoen...

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Twee jaar na lancering haalt verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een investering van € 9 miljoen op. In oktober startte Pieter Pot in België en met het groeigeld wil de start-up verder uitbreiden naar nieuwe West-Europese markten.