Ojah introduceert veganistische ribben

                                                            Foto: Veganistische ribben (Ojah)

Tijdens Food Ingredients Europe, een internationale vakbeurs voor de voedingsmiddelenindustrie, lanceert Ojah BV veganistische ribben. De vakbeurs vindt plaats van 3 tot 5 december in Parijs.

Ojah produceert plantaardige vleesvervangers en is bekend door Plenti, een vleesvervanger voor kip. Hiervoor is het ingrediënt HME ontwikkeld.

De veganistische ribben zijn 100 procent plantaardig, vrij van additieven, glutenvrij, arm aan koolhydraten en zitten vol met eiwitten. Er is wel een verschil met echte spare ribs, er zit namelijk geen been in. Ojah wil de ribben eerst aanbieden in de foodservice branche. Vervolgens is het plan om de productiecapaciteit te verbreden en daarna wordt HEPPI beschikbaar voor hun partners.   

Ojah is een business-to-business bedrijf,  opgericht in 2009. Het bedrijf produceert duurzame, plantaardige eiwitproducten. In 2012 wonnen ze de titel "Meest innovatieve MKB van Nederland" van het Nederlandse ministerie van Economische Zaken.

 

 

Lees ook
Half miljard dollar voor Livekindly

Half miljard dollar voor Livekindly

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Test Aankoop: Vleesvervangers vervangen niet altijd vlees

Test Aankoop: Vleesvervangers vervangen niet altijd vlees

Vleesvervangers zijn niet altijd een volwaardig alternatief voor vlees. Naast ongezond hebben sommigen een te laag eiwit-, ijzer- of vitamine B12-gehalte. Dat concludeert de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop in een onderzoek naar vleesvervangers.

Bijna helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Bijna helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Bijna de helft van de Nederlanders vindt dagelijk vlees eten niet meer van deze tijd. Om precies te zijn 48 procent. Dat blijkt uit de Vleesvervangers Monitor van onderzoeksbureau Markteffect.