Ojah introduceert veganistische ribben

                                                            Foto: Veganistische ribben (Ojah)

Tijdens Food Ingredients Europe, een internationale vakbeurs voor de voedingsmiddelenindustrie, lanceert Ojah BV veganistische ribben. De vakbeurs vindt plaats van 3 tot 5 december in Parijs.

Ojah produceert plantaardige vleesvervangers en is bekend door Plenti, een vleesvervanger voor kip. Hiervoor is het ingrediënt HME ontwikkeld.

De veganistische ribben zijn 100 procent plantaardig, vrij van additieven, glutenvrij, arm aan koolhydraten en zitten vol met eiwitten. Er is wel een verschil met echte spare ribs, er zit namelijk geen been in. Ojah wil de ribben eerst aanbieden in de foodservice branche. Vervolgens is het plan om de productiecapaciteit te verbreden en daarna wordt HEPPI beschikbaar voor hun partners.   

Ojah is een business-to-business bedrijf,  opgericht in 2009. Het bedrijf produceert duurzame, plantaardige eiwitproducten. In 2012 wonnen ze de titel "Meest innovatieve MKB van Nederland" van het Nederlandse ministerie van Economische Zaken.

 

 

Lees ook
Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

In de Duitse McDonald’s-vestigingen staat vanaf vandaag een veganistische burger op de menukaart. De zogenaamde “Big Vegan TS” wordt gemaakt met de Incredible Burger van Garden Gourmet (Nestlé). De plantaardige burger van Nestlé bestaat nog maar een maandje voor het grote publiek, en nu al mag hij de hoofdrol spelen...

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Eerder deze week maakte het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat bekend dat zijn net echte vleesloze hamburgers op het vasteland van Europa als eerste in de Belgische winkels van Delhaize en Albert Heijn te vinden zijn. Nederland blijft niet achter. Vanaf volgende week is de burger ook bij de Nederlandse Albert Heijns te koop. Ik proefde de burger...

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Supermarkten verkochten tijdens de Week Zonder Vlees niet alleen meer vleesvervangers, maar ook meer vlees. Dat meldt Distrifood. In maart meldde de Stichting Nationale Week Zonder Vlees nog dat ze dit jaar hun ‘impact hebben verdubbeld’ ten opzichte van vorig jaar. De stichting meet dat aan het aantal deelnemers dat zich inschreef: 57.600....