Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

6 augustus 2020

Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.

Vleesgebrek

In het tweede kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 69% in vergelijking met vorig jaar. In de Verenigde Staten steeg de verkoop nog harder, met 195%. Daar waren namelijk minder vleesproducten te krijgen in de supermarkt, doordat slachthuizen moesten sluiten door corona-uitbraken onder het personeel. Om de verhoogde afzet mogelijk te maken, moest Beyond Meat flinke kosten maken. Zo kostte het miljoenen om vleesvervangers die bedoeld waren voor de horeca opnieuw te verpakken om ze te kunnen verkopen in de supermarkt. Ook verloor Beyond Meat 60% van de verkoop aan horeca. Het bedrijf verloor netto 10,2 miljoen dollar. Dit was in 2019 9,4 miljoen dollar.

Bron: Telegraaf

Altijd op de hoogte blijven?