Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona
Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.
Vleesgebrek
In het tweede kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 69% in vergelijking met vorig jaar. In de Verenigde Staten steeg de verkoop nog harder, met 195%. Daar waren namelijk minder vleesproducten te krijgen in de supermarkt, doordat slachthuizen moesten sluiten door corona-uitbraken onder het personeel. Om de verhoogde afzet mogelijk te maken, moest Beyond Meat flinke kosten maken. Zo kostte het miljoenen om vleesvervangers die bedoeld waren voor de horeca opnieuw te verpakken om ze te kunnen verkopen in de supermarkt. Ook verloor Beyond Meat 60% van de verkoop aan horeca. Het bedrijf verloor netto 10,2 miljoen dollar. Dit was in 2019 9,4 miljoen dollar.
Bron: Telegraaf
Thema's
Meer over
Lees ook
Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard
De omzet van Just Eat Takeaway groeide met 44% in vergelijking met vorig jaar. Tegelijkertijd verzesvoudigde het verlies, met name door overnames. In Nederland groeide het aantal bestellingen met 24%.
Resultaten DSM dalen licht door corona
De totale winst van DSM daalde met vier procent ten opzichte van vorig jaar. De tak Nutrition groeide sterk, met 9%. Het bedrijf stelt dat de coronapandemie voor 1-2% verantwoordelijk is voor deze groei. De tak Materials heeft het zwaar, met een krimp van 21%.
Acomo groeit ondanks coronapandemie
Amsterdam commodities (Acomo) publiceerde op 23 juli de cijfers van afgelopen half jaar. Het bedrijf handelt in specerijen, noten, eetbare zaden, thee en voedingsingrediënten. Zowel de winst als de omzet groeide ten opzichte van dezelfde periode in 2019.