Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

beyond-meat-burger-foodlog

Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.

Vleesgebrek

In het tweede kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 69% in vergelijking met vorig jaar. In de Verenigde Staten steeg de verkoop nog harder, met 195%. Daar waren namelijk minder vleesproducten te krijgen in de supermarkt, doordat slachthuizen moesten sluiten door corona-uitbraken onder het personeel. Om de verhoogde afzet mogelijk te maken, moest Beyond Meat flinke kosten maken. Zo kostte het miljoenen om vleesvervangers die bedoeld waren voor de horeca opnieuw te verpakken om ze te kunnen verkopen in de supermarkt. Ook verloor Beyond Meat 60% van de verkoop aan horeca. Het bedrijf verloor netto 10,2 miljoen dollar. Dit was in 2019 9,4 miljoen dollar.

Bron: Telegraaf

Thema's
Lees ook
Corona doet Unilever geen pijn

Corona doet Unilever geen pijn

De verschillende takken van Unilever houden elkaar de eerste helft van 2020 in balans met winst en verlies. Unilever maakte samen met de halfjaarcijfers bekend om het grootste deel van de theedivisie te verkopen.

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

De omzet bleef dit half jaar nagenoeg gelijk, maar de winst daalde met 37,2%. Als gevolg van de voorspelde recessie volgende jaren, verwacht FrieslandCampina de bedrijfsvoering te veranderen en de productiviteit te verhogen.

FrieslandCampina laat positieve halfjaarcijfers zien

FrieslandCampina laat positieve halfjaarcijfers zien

FrieslandCampina heeft de resultaten van de eerste helft van 2019 bekend gemaakt. Met een gestabiliseerde omzet en een kleine winstgroei ten opzichte van het eerste half jaar van 2018, zijn de cijfers voorzichtig positief.