Onderzoek & ontwikkeling

Hoe Kraft Heinz werkt aan minder suiker en zout

2018-02-01 Karvan Cevitam

Minder zout en – vooral – minder suiker blijft de trend onder consumenten. The Kraft Heinz Company reduceert deze ingrediënten in verschillende van hun – iconische – producten. Met behoud van de smaak en stabiliteit van de producten. Een ingewikkeld proces, legt Janneke Burgers, product development manager Benelux bij The Kraft Heinz Company, uit.

Om aan de wensen van de consumenten tegemoet te komen, werkt het team van Janneke Burgers in het innovatiecentrum van The Kraft Heinz Company in Nijmegen hard aan allerlei alternatieven. “We kijken eerst naar de consument. Wat zijn de behoeften? Vervolgens vertalen we dat naar producten; voor welke moet er een alternatief komen? Welke moeten we aanpassen? Uiteraard hebben we daarbij ook te maken met wensen van de supermarkten. Daarna kijken we wat we kunnen aanpassen zonder dat het ten koste gaat van de stabiliteit of houdbaarheid. Want heeft een consument het er voor over als een product door minder suiker beperkter houdbaar is of in de koelkast moet? En de supermarkt? Dat nemen we allemaal mee in het innovatieproces.”

Hoe de vervolgstappen in dat proces precies werken en tot welke resultaten dat leidt bij bijvoorbeeld ketchup en Karvan Cévitam lees je in EVMI 1 – 2018.
Nog geen abonnee? Meldt je hier aan.

 

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *