KLM verhoogt kwaliteit maaltijden

15 november 2006

AMSTERDAM - KLM gaat haar passagiers voortaan betere en gevarieerde maaltijden voorzetten. De afgelopen jaren kreeg KLM veel kritiek van passagiers te verduren omdat het bedrijf op alle fronten in de kosten sneed.

Dat maakte commercieel directeur Paul Gregorowitsch van KLM afgelopen dinsdag bekend. Volgens een artikel in het Financieele Dagblad gaat de maatschappij 5 miljoen euro investeren in de upgrading van het food assortiment aan boord.

Volgens een woordvoerder van de KLM is dit wel een mager bedrag. ‘Als je bedenkt dat we per jaar 20 miljoen passagiers vervoeren, is dit bedrag een beetje aan de lage kant. We gaan wel het niveau van de service, eten en drinken incluis, van onze Cityhopper-vluchten op hetzelfde niveau brengen als van onze transatlantische vluchten. In algemene zin gaan we ons assortiment regelmatig vernieuwen waardoor de klant een gevarieerder menu voorgeschoteld krijgt.’

In de laatste vijf jaar is er op gebied van service – comfort, maaltijden et cetera – aan boord van KLM weinig gebeurd, aldus de woordvoerder. ‘Na 9 september 2001, de oorlog in Irak en de Sars-epidemie heeft de mondiale passagiersmarkt een behoorlijke klap opgelopen.’

Altijd op de hoogte blijven?