Torus Pak wint Innovatieprijs

10 december 2010

MAARSSEN - King Nederland heeft de Food Hospitality Innovatieprijs van 2010 gewonnen in de categorie back-office. Sodexo won in de categorie front-office.

King Nederland, onderdeel van Bunzl, won de prijs met de Torus Pak. Dat is een tray voor een magnetronmaaltijd waarbij de eindgebruiker de verpakking niet aan de bovenkant opent, maar door een folie aan de onderkant (de bodem) van de verpakking weg te trekken.

Zo hoeft de maaltijd niet meer uit de verpakking gehaald te worden en blijft het opgemaakte gerecht intact. De innovatieprijs werd uitgereikt tijdens het symposium Best Practices 2010.

Presentatie
"De presentatie maakte tot dusverre zelden een wezenlijk onderdeel uit van maaltijdsystemen, terwijl de uitstraling van een maaltijd juist zo belangrijk is”, verklaarde key accountmanager Jeroen Koudijs van King.

De innovatieprijs komt op een mooi moment, omdat het bedrijf met de Torus Pak net de markt opgaat.

Sodexo won in de categorie front-office met het concept ‘At Your Request’. Hiermee kunnen patiënten in ziekenhuizen à la carte bestellen waarna de maaltijd binnen 45 minuten wordt geserveerd.

Lees ook:
Minder zorgkosten door betere maaltijd (6 oktober 2010)

Zilveren Noot voor SCA Packaging (6 oktober 2010)

Dé oudere consument bestaat niet (17 december 2009)

Verpakte maaltijd intact op het bord (26 november 2009)

'Slikbaar' gebakje wint innovatieprijs (18 september 2009)

Altijd op de hoogte blijven?