Marketing

Online bestedingen food groeien nog steeds sterk

pizza-boxes-358029_1280

Nederlandse consumenten bestellen steeds vaker voedingsmiddelen via internet. In het tweede kwartaal van 2018 groeide het aantal online aankopen in de categorie food met 45% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De hoeveelheid geld die online aan voedingsmiddelen is besteed steeg met 39%. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt monitor.

Food was vorig jaar al de sterkst groeiende categorie in de online winkelmarkt, en zal ook dit jaar waarschijnlijk bovenaan eindigen. De groei is met name te danken aan thuisbezorgdiensten voor gemaksmaaltijden en supermarkten die boodschappen aan huis bezorgen.

Totale online markt

In het eerste halfjaar van 2018 werd 25% van alle bestedingen aan producten en diensten online gedaan, voor een totaal van €11,83 miljard. Dit is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar. Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor heeft 91% van de Nederlanders dit jaar tenminste één online aankoop gedaan. Opvallend is ook dat het aandeel van de smartphone in online aankopen flink is gestegen ten opzichte van vorig jaar. 32% van de Nederlanders kocht in het tweede kwartaal van 2018 iets via de smartphone, ten opzichte van 25% in dezelfde periode van 2017.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *