Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen
Afbeelding van nugroho dwi hartawan via Pixabay
TNO (Nederlandse organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek) lanceert de "TNO-MKB innovatiemotor" om de samenwerking tussen de onderzoeksorganisatie en het midden- en kleinbedrijf te versterken. TNO pompt zelf €5 miljoen extra in het online platform.
TNO wil kennis toegankelijker maken voor het MKB met onder andere de "TNO-MKB innovatiemotor", die medio 2021 start. Het moet een interactief ondernemersplatform voor innovatie worden, waarin MKB-ondernemers en TNO elkaar nóg beter weten te vinden, aldus het nieuwsbericht van TNO.
Het online platform bevat een actueel en relevant aanbod uit alle expertisegebieden van TNO, speciaal geselecteerd voor het MKB. Je kunt er zien welke onderwerpen en projecten beschikbaar zijn voor deelname door MKB'ers en hoe ondernemers daaraan mee kunnen doen.
Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland: “Juist nu is het belangrijk om te investeren in het MKB en ondernemers te helpen de crisis dóór en uit te komen. Kennis en technologie toegankelijk en vindbaar maken helpt hen om weer te kunnen groeien. MKB-vouchers zijn daarbij een makkelijk, laagdrempelig instrument. Het zou daarom goed zijn als het kabinet daarin ook investeert en zo een extra impuls geeft aan innovatie in MKB.”
Vernieuwing van MKB-producten en -diensten is belangrijk voor onder meer groei in banen en productiviteit van de bedrijven, en de huidige coronacrisis doet daar nog een schepje bovenop. TNO noemt het essentieel dat het MKB vroeg kan aansluiten bij de ontwikkeling van nieuwe waardeketens om maatschappelijke transities te versnellen en tegelijkertijd de economie te versterken.
Nienke Dijkstra, Marktmanager MKB bij TNO: “TNO heeft enorm veel kennis, van quantum technologie tot elektrificatie van de chemie. Wij gaan ons de komende jaren maximaal in zetten om die kennis waar dat kan te delen met het MKB zodat innovaties nog sneller en beter landen in de maatschappij. Wanneer je als ondernemer nu al kansen ziet voor een samenwerking, nodig ik je van harte uit om contact op te nemen.”
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Student Ashley Foekens ontwikkelt gezondere voedingskeuzes voor de consument
Ze is nog druk met de afronding van haar opleiding Food Commerce & Technology bij Hogeschool Inholland Amsterdam, maar nu al heeft Ashley Foekens een indrukwekkende staat van dienst. Het gezondere frikandelbroodje dat zij ontwikkelde tijdens haar stage bij Albert Heijn werd verkozen tot beste product van het jaar. Maar dat is niet alles. In haar laatste...
Voedingsmiddelenindustrie in de media – week 9
Tekorten aan groente en fruit, een nieuw Food Innovation Park en toestemming voor ontvet krekelpoeder in voedingsmiddelen. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
Industrie loopt zich warm voor Hannover Messe 2023
Wie een goed beeld wil krijgen van de laatste technologische trends en ontwikkelingen voor de industrie, kan niet om de Hannover Messe heen. De grootste industriebeurs ter wereld biedt een staalkaart van de industriële innovaties die een antwoord bieden op de grote vragen van deze tijd.