Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

question-2519654_1280

Afbeelding van nugroho dwi hartawan via Pixabay

TNO (Nederlandse organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek) lanceert de "TNO-MKB innovatiemotor" om de samenwerking tussen de onderzoeksorganisatie en het midden- en kleinbedrijf te versterken. TNO pompt zelf €5 miljoen extra in het online platform.

TNO wil kennis toegankelijker maken voor het MKB met onder andere de "TNO-MKB innovatiemotor", die medio 2021 start. Het moet een interactief ondernemersplatform voor innovatie worden, waarin MKB-ondernemers en TNO elkaar nóg beter weten te vinden, aldus het nieuwsbericht van TNO

Het online platform bevat een actueel en relevant aanbod uit alle expertisegebieden van TNO, speciaal geselecteerd voor het MKB. Je kunt er zien welke onderwerpen en projecten beschikbaar zijn voor deelname door MKB'ers en hoe ondernemers daaraan mee kunnen doen. 

Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland: “Juist nu is het belangrijk om te investeren in het MKB en ondernemers te helpen de crisis dóór en uit te komen. Kennis en technologie toegankelijk en vindbaar maken helpt hen om weer te kunnen groeien. MKB-vouchers zijn daarbij een makkelijk, laagdrempelig instrument. Het zou daarom goed zijn als het kabinet daarin ook investeert en zo een extra impuls geeft aan innovatie in MKB.”

Vernieuwing van MKB-producten en -diensten is belangrijk voor onder meer groei in banen en productiviteit van de bedrijven, en de huidige coronacrisis doet daar nog een schepje bovenop. TNO noemt het essentieel dat het MKB vroeg kan aansluiten bij de ontwikkeling van nieuwe waardeketens om maatschappelijke transities te versnellen en tegelijkertijd de economie te versterken.

Nienke Dijkstra, Marktmanager MKB bij TNO: “TNO heeft enorm veel kennis, van quantum technologie tot elektrificatie van de chemie. Wij gaan ons de komende jaren maximaal in zetten om die kennis waar dat kan te delen met het MKB zodat innovaties nog sneller en beter landen in de maatschappij. Wanneer je als ondernemer nu al kansen ziet voor een samenwerking, nodig ik je van harte uit om contact op te nemen.”

Lees ook
Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Innovatieplatform Brave New Food noemt het eerste Matchmaking Event een succes. Tientallen start-ups gingen virtuaal aan tafel bij gevestigde food-bedrijven voor 130 matchmaking gesprekken en ruim 400 speeddates.

Happ vindt nieuwe CEO in Divya Gautam

Happ vindt nieuwe CEO in Divya Gautam

Per 1 maart 2021 is Divya Gautam de nieuwe CEO van Happ. Met de komst van Gautam werkt het consumentenplatform verder aan de vorm en internationale uitbreiding.

Food goed vertegenwoordigd in de KVK Innovatie Top 100

Food goed vertegenwoordigd in de KVK Innovatie Top 100

De top 10 van de KVK Innovatie Top 100 is voor eenderde gevuld met food-gerelateerde bedrijven. Tea by Me staat op plek 2 en de zesde plaats is voor aQuista. Op nummer 8 is ElkeMelk geëindigd.