Online supermarkt Picnic stapt over op Beter Leven Kip

Kippen_pixabay

Foto: Pixabay

Na grote supermarkten Albert Heijn, Jumbo, Plus, Lidl en Aldi stapt ook online supermarkt Picnic over op kip met minimaal één ster Beter Leven. Vanaf 1 januari 2023 voldoet alle kip van Picnic aan de eisen van dit keurmerk. Dat laat Wakker Dier weten met een persbericht.

Michiel Nooteboom, category manager meat & bread van Picnic: "Eerder introduceerden we al kipballetjes met drie sterren van het Beter Leven keurmerk uit onze eigen boerderij. Dit is weer een nieuwe stap voor Picnic in dierenwelzijn."

Kippen met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming krijgen meer ruimte en daglicht in de stal. Ze groeien langzamer, in een gezonder tempo. De dieren kunnen in een overdekte uitloop naar buiten, met frisse lucht en ruimte om te scharrelen.

Wakker DIer laat weten blij te zijn met de stap van Picnic. De dierenwelzijnsorganisatie gaat door met de campagne. 

Lees ook
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.

Superlijst Dierenwelzijn: Supermarkten hebben te weinig aandacht voor dierenwelzijn

Superlijst Dierenwelzijn: Supermarkten hebben te weinig aandacht voor dierenwelzijn

Supermarkten doen nog te weinig om het aandeel diervriendelijkere producten te vergroten en leggen hiervoor de verantwoordelijkheid bij de klanten. Dat blijkt uit het onderzoek Superlijst Dierenwelzijn naar in hoeverre supermarkten een voedingspatroon stimuleren dat bijdraagt aan een beter dierenwelzijn.

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

De Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) promootte de afgelopen weken de pluimveesector door middel van informatieve evenementen. Dit was onderdeel van de ‘Kip uit Europa’-campagne. Deelnemers maakten nader kennis met de sector en konden de Europese kip proeven.