Online supermarkt Picnic stapt over op Beter Leven Kip

Kippen_pixabay

Foto: Pixabay

Na grote supermarkten Albert Heijn, Jumbo, Plus, Lidl en Aldi stapt ook online supermarkt Picnic over op kip met minimaal één ster Beter Leven. Vanaf 1 januari 2023 voldoet alle kip van Picnic aan de eisen van dit keurmerk. Dat laat Wakker Dier weten met een persbericht.

Michiel Nooteboom, category manager meat & bread van Picnic: "Eerder introduceerden we al kipballetjes met drie sterren van het Beter Leven keurmerk uit onze eigen boerderij. Dit is weer een nieuwe stap voor Picnic in dierenwelzijn."

Kippen met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming krijgen meer ruimte en daglicht in de stal. Ze groeien langzamer, in een gezonder tempo. De dieren kunnen in een overdekte uitloop naar buiten, met frisse lucht en ruimte om te scharrelen.

Wakker DIer laat weten blij te zijn met de stap van Picnic. De dierenwelzijnsorganisatie gaat door met de campagne. 

Lees ook
Klimaatcampagne bevatte bewust geen advies over minder vlees eten

Klimaatcampagne bevatte bewust geen advies over minder vlees eten

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) besloot de oproep om minder vlees te eten te schrappen uit een campagne om burgers aan te zetten meer klimaatbewust te leven. Te ‘politiek gevoelig’, aldus het ministerie van EZK en van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Eind 2023 heeft alle kip in de Nederlandse supermarkten minimaal één ster Beter Leven. “Een wereldwijde primeur. We zijn trots op de Nederlandse supermarkten en de kipsector dat zij kiezen voor een diervriendelijkere houderij,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.