Online winkel kleine producenten gelanceerd: ZTRDG

ZTRDG_tas_staand2

ZTRDG lanceert een online marktplein voor producten van kleine producenten. Te bestellen zijn zo'n 450 dagverse producten van 70 producenten als boeren, tuinders, kwekers, bakkers, vissers, imkers, kaasmakers en slagers.

Na een volgens ZTRDG succesvolle start in Amsterdam en Amstelveen, wordt vanaf 18 april in heel Nederland bezorgd. De bezorging is niet gekoppeld aan een abonnement zoals bij maaltijdboxen. Consumenten kunnen zelf een boodschappentas producten samenstellen. "Vis, zojuist uitgeselecteerd op de visafslag door Henry van Diermen, de sappige Kromhoekster kip van pluimveehouder Co Bakx of één van de vers gemaakte siropen van Pinky Rose. Maar ook voor brood, kaas, vis, fruit en andere boodschappen kun je bij ZTRDG terecht."

Bij de producten worden wisselende recepten meebezorgd. "Fraai gefotografeerd wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je een gerecht maakt. Ook de producenten komen volop aan het woord", aldus ZTRDG.

Zelf samenstellen

De organisatie noemt het onderscheidend dat de gebruiker zelf zijn boodschappentas samenstelt. "Dit lijkt in supermarkt-begrippen de normaalste zaak van de wereld, maar is met producten die direct van het land komen een enorm logistieke uitdaging. De tassen worden dan ook dagelijks met de hand ingepakt en vervoerd door een select gezelschap van lokale logistieke partners."

ZTRDG

ZTRDG is zeven jaar geleden gestart als online magazine over eten en koken met het seizoen. Oprichters zijn culinair fotograaf Willem Groeneveld en foodstylist Jankees Roggeveen. Ze werken samen met Robert Kuiper van het designbureau Brandnew en René Bink, bedenker van de succesvolle merken voor lokale producenten, GIJS en StreekSelecties.

Lees ook:

Fruit populairst bij online supermarktklant (26 maart 2016)

Lees ook
Jumbo lanceert ‘virtuele’ pop-up supermarkt

Jumbo lanceert ‘virtuele’ pop-up supermarkt

Supermarktketen Jumbo is in Rotterdam een pop-up supermarkt gestart, waar klanten niet naar binnen kunnen. De etalageruiten zien eruit als winkelschappen met populaire producten. Voorbijgangers kunnen met de Jumbo-app de barcode van de afgebeelde producten scannen en bestellen. De boodschappen kunnen vervolgens worden opgehaald bij een ophaalpunt in...

PostNL breidt foodbezorging uit

PostNL breidt foodbezorging uit

PostNL gaat foodproducten voortaan 7 dagen per week bezorgen. Met het eigen foodnetwerk wil het bedrijf de beste logistieke partij voor online food in de Benelux worden. Sinds deze maand bezorgt het bedrijf ook de maaltijdboxen van Marley Spoon en De Krat. Dat meldt PostNL. Behalve het elke dag in de avonduren bezorgen, biedt de PostNL-app consumenten...

Barcode wint terrein bij online verkopen

Barcode wint terrein bij online verkopen

Bij het online verkopen van producten in webwinkels wordt steeds vaker een barcode gebruikt. Nieuwe online aanbieders leveren dan ook de belangrijkste groei in het aantal GS1 deelnemers. Dat staat in het GS1 Nederland Jaarplan 2017+. Vanwege de hoge implementatiegraad staan de identificatiestandaarden in de belangstelling van bedrijven als Google, eBay...