Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Rechtstreex_vandesite

Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.

‘We zijn ontzettend blij en dankbaar dat we het maximale doelbedrag zo snel hebben behaald’, zegt oprichter Maarten Bouten in het persbericht van Rechtstreex. De boodschappenservice verbindt lokale boeren en makers met consumenten. Mede door transparante communicatie over onder andere de productie en totstandkoming van de prijs kiezen consumenten bewust wat zij eten, aldus de start-up. ‘Dat nu 509 mensen investeren in Rechtstreex laat zien dat consumenten wel degelijk willen meedoen met duurzame oplossingen en dat ze daar zelfs een actieve, financiële rol in willen spelen. Mits je hen de mogelijkheid biedt om echt iets te veranderen’, aldus Bouten

Met het geld van de crowdfunding wil Rechtstreex in 2022 onder meer groeien van 60 naar 80 afhaalpunten, de besteltijd verkorten, de website verbeteren, het assortiment verduurzamen en crowdfunders de mogelijkheid bieden om mee te denken over de ontwikkeling en groei van het bedrijf in de vorm van polls, focusgroepen en informatieavonden. 

Lees ook dit artikel uit EVMI, waarin Maarten Bouten meer vertelt over Rechtstreex.

Lees ook
Inflatie ligt boven 10 procent

Inflatie ligt boven 10 procent

Voor het eerst sinds september 1975 ligt de inflatie boven de 10 procent. Afgelopen maand steeg deze naar 10,3 procent ten opzichte van juli 2021. Deze stijging wijt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) met name aan de prijsontwikkelingen van energie en woninghuur.

Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders

Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders

Duurzame visproducent Fish Tales wil verder groeien in de Verenigde Staten. Om dit mogelijk te maken zoekt het bedrijf aandeelhouders via online platform Eyevestor. In totaal wil Fish Tales 1,2 miljoen euro op halen.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren